۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۷۲۶۶۴۰
نماینده ولی فقیه در کاشان:

دستگاه‌های فرهنگی تلاش کنند تا اختلافات در خانواده‌ها کمتر شود

دستگاه‌های فرهنگی تلاش کنند تا اختلافات در خانواده‌ها کمتر شود
اصفهان– حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: همه دستگاه‌های فرهنگی باید تلاش کنند تا اختلافات در خانواده‌ها کمتر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی ظهر در دیدار با کارکنان شورای حل اختلاف کاشان، گفت: همه دستگاه‌های فرهنگی باید تلاش کنند تا اختلافات در خانواده‌ها کمتر شود.

وی افزود: در روایات است، اگر کسی در این زمینه تلاش و در این مسیر گام بردارد تا اختلاف دو مومن برطرف شود خداوند ثواب لیله القدر را برای او محاسبه خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: امام صادق(ع) به اصحاب خود وجه نقد می‌داد تا با آن اختلاف بین دو شیعه و مومن اختلاف را برطرف کنند تا اختلافی وجود نداشته باشد؛ شورا‌های حل اختلاف می‌توانند اختلافات خانواده‌ها را کاهش بدهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی مختومه شدن 18 هزار پرونده طی سال گذشته را قابل تقدیر دانست و افزود: این تعداد پرونده در شأن شهری مانند کاشان و برای شهرستان قابل قبول نیست.

وی نرخ سی درصدی پرونده‌های منجر به صلح در کاشان را که ده درصد از میانگین کشوری پائین تراست را نیز در شأن شهرستان کاشان ندانست و تأکید کرد: تمام دستگاه‌های فرهنگی اعم از آموزش و پرورش، امامان جمعه، سازمان تبلیغات، حوزه‌های علمیه و امامان جماعت باید تلاش کنند تا اختلافات در خانواده کمتر شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات