۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۷۲۶۶۵۹
نماینده ولی فقیه در کاشان:

عدم پرداخت وجوهات شرعی و خمس، تصرف در مال دیگران است

عدم پرداخت وجوهات شرعی و خمس، تصرف در مال دیگران است
اصفهان - حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: عدم پرداخت وجوهات شرعی و خمس به عنوان غصب و تصرف در مال دیگران محسوب می‌شود و گناه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروزجمعه در وداع با شهید گمنام و مراسم دعای ندبه درمهدیه کاشان، گفت: در انتهای دعای ندبه از خداوند می‌خواهیم به ما کمک کند تا حق امام زمان(عج) را ادا کنیم.

وی یکی از حقوق امام زمان(عج) را پرداخت حقوق مالی حضرت دانست و با اشاره به اینکه نپرداختن زکات مال در آیات و روایات مذمت شده است، افزود: در زمان ظهور مردم زکات مال خود پرداخت می‌کنند، اما فقیر و نیازمندی وجود ندارد.

نماینده، ولی فقیه در کاشان عدم اطلاع مردم به پرداخت واجبات مالی را یکی از مشکلات امروز جامعه دانست و اظهار داشت: اگر مردم از اهمیت زکات، برکات پرداخت و از خطرات عدم پرداخت زکات آگاهی داشته باشند عزم پرداخت زکات در بین مردم جدی‌تر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عدم پرداخت وجوهات شرعی و خمس به عنوان غصب و تصرف در مال دیگران محسوب می‌شود و گناه است، افزود: هرکس در هر پست و مقامی که قرار دارد سال خمسی برای خود تعیین کنید و خمس مال خود را هرچند ناچیز محاسبه و پرداخت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: خمس به هر میزان که باشد کم و یا زیاد در لحظه پرداخت خمس امام زمان(عج) برای شما دعا می‌کند، از این رو باید از خدا کمک خواست تا توفیق پرداخت حق امام زمان خود را داشته باشیم./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات