۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۷۲۶۶۶۷
نماینده ولی فقیه در کاشان:

فتنه ۸۸ امتداد کودتا‌های مخملی و انقلاب‌های رنگین بود

فتنه ۸۸ امتداد کودتا‌های مخملی و انقلاب‌های رنگین بود
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با گرامیداشت یوم الله ۹ دی گفت: فتنه سال ۸۸ امتداد کودتا‌های مخملی و انقلاب‌های رنگین بود که قرار بود در ایران با رنگ سبز اجرا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزار شد، گفت: فرزندان را متفکر و با فرهنگ مطالعه تربیت کنید و کتاب‌های فاخر را به فرزندان خود معرفی کنید.

وی کتاب‌های شهید مطهری، آیت الله مصباح و آیت الله جوادی سه مجموعه مورد اعتماد معرفی کرد و افزود: خانواده‌ها برای هرگونه تصمیم و اجرای هر طرح و برنامه‌های با اهل خانواده مشورت کنند تا سبب رشد تربیت عقلانی فرزندان شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با ادب بودن، متفکر بودن و عالم بودن فرزندان را سه توصیه امیرمومنان(ع) دانست و اظهار داشت: فرزندان را متفکر و با فرهنگ مطالعه تربیت کنید.

وی تکریم فاطمیه از سوی مردم کاشان، سیاه پوش شدن شهر و ایجاد نماد‌های عزاداری در سراسر شهرستان در ایام فاطمیه را قابل تقدیر دانست و گفت: ترویج بصیرت فاطمی و فضائل فاطمی با عزاداری و شعر و تئاتر در ایام فاطمیه شهرستان کاشان قابل تقدیر است.

وی در ادامه به اغتشاشات و گرانی‌های اخیر اشاره کرد و بیان اینکه ۲۰ هزارمیلیارد تومان بدهی ارثیه برجای مانده برای دولت سیزدهم بود، گفت: دشمن در فتنه اخیر با شعار زن، زندگی، آزادی جوانان را فریب و به کف خیابان‌ها آوردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: دشمن زمانی که از اغتشاشات و آشوب‌های به وجود آمده نتیجه نگرفت بار دیگر اقتصاد و دلار را هدف قرارداد.

وی ضعف مدیریت، تشکیل اتاق‌های فکر خارج از کشور برای بازار ارز داخل و دلالان سودجو و فرصت طلب را سه عامل سبب افزایش دلار در کشور دانست و گفت: ضعف مدیریت مسؤولان اجرایی از جمله بانک مرکزی و دستگاه‌های نظارتی و قانونگذاری نخستین عامل افزایش قیمت دلاراست که با مدیریت جدید بانک مرکزی امید است مشکل مدیریتی برطرف شود.

به گفته وی سه منطقه اربیل و هرات و امارات اتاق‌های فکر خارج از کشور برای بازار ارز جمهوری اسلامی ایران در داخل کشور هستند و بازار را به گونه‌ای ملتهب کردند که روز شهادت فاطمه زهرا(س) و تعطیلی بازار ارز ایران، قیمت ارز را مدیریت می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: برخی از دلالان سودجوو فرصت طلب با استفاده از جو ملتهب اغتشاشات با استفاده از فتنه اقتصادی به افزایش بازار دلار دامن زدند.

حجت الاسلام والمسلیمن حسینی ابراز امیدواری کرد دولت و سران سه قوه در اغتشاشات به جای آرایش تدافعی آرایش جنگی داشته باشد و منتظر حمله دشمن نباشد.

نماینده ولی فقیه درکاشان همچنین با گرامیداشت یوم الله ۹ دی یادآور شد: فتنه سال ۸۸ امتداد کودتا‌های مخملی و انقلاب‌های رنگین گرجستان و اوکراین و قرقیزستان بود که قرار بود در ایران با رنگ سبز اجرا شود.

وی افزود: اگر رنگ و شعار و کتابی مقدس باشد، اما با امیرمومنان(ع) مقابله کند براساس زیارت غدیریه امام هادی (ع) هیچ تقدسی نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: ملت بصیر ایران در ۹ دی با حضور خود در صحنه طور فتنه را در هم پیچیدند و اجازه ندادند قرآن بر نیزه صفین تکرار شود و اجازه ندادند ثقیفه در انقلاب اسلامی تکرار شود.

وی ولایتمداری و رعایت حق الناس را جمله ویژگی‌های آیت الله مصباح و حاج قاسم دانست و اظهار داشت: ویژگی‌های آیت الله مصباح و حاج قاسم با برخی از رؤسای جمهور ایران که ولایت فقیه در چار چوب قانون اساسی قبول داشتند قابل مقایسه نیست./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات