۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸
کد خبر: ۷۲۶۶۸۳
عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه مطرح کرد؛

روش های اظهار محبت نسبت به اهل بیت

روش های اظهار محبت نسبت به اهل بیت
اصفهان ـ حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: محبت کردن به اهل بیت(ع) نشانه ایمان است و ما با روش‌های مختلفی به ایشان می‌توانیم محبت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه، امشب در نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه اصفهان، به آیه ۲۳ سوره مبارکه شورا «قل لا اسئلکم علیه اجرا الا المودة في القربی» اشاره کرد و با استناد به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) خطاب به ابن عباس که می فرمایند: منظور از این آیه شریفه علی(ع) و فاطمه(س) و اولاد ایشان می باشد، گفت: این آیه و روایت وجوب محبت به اهل بیت(ع) را به ما متذکر می‌شود.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) در ادامه افزود: به ذی القربی یا همان اهل بیت(ع) می‌توانیم محبت کنیم که روش‌هایی دارد، نخستین روش اظهارمحبت قلبی است، که این محبت نشانه ایمان دانسته شده است، همانطور که در زیارت اهل بیت(ع) «قلبی لقلبکم سلم» آمده است.

وی اظهار محبت زبانی را دومین روش اظهار محبت به اهل بیت(ع) برشمرد و تصریح کرد: اظهار محبت زبانی به معنای اظهار کردن علنی محبت به اهل بیت(ع) می باشد، انسان باید از حق در ملا عام دفاع کند همانگونه که میثم تمار از حق دفاع نمود که این مصداق عینی جهاد تبیین در زمان ما می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: اظهار محبت علمی روش دیگر محبت است، همه باید در کسب علوم اهل بیت(ع) تلاش کنند مثل مرحوم علامه امینی که عمری در این زمینه مجاهدت فرمود و این وظیفه برای ما طلاب علوم دینی مضاعف می باشد.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه اظهار محبت رفتاری را روش دیگری برای محبت به اهل بیت(ع) عنوان کرد و گفت: باید سعی کنیم سیره عملی اهل بیت(ع) را در زندگی خودمان به قدر توان پیاده کنیم که اگر اینگونه باشد مشکلات زیادی از جامعه حل خواهد شد مثلاً یک زن با حجابش، یک جوان با نمازش به اهل بیت(ع) محبت کنند.

وی ادامه داد: روش دیگر محبت به اهل بیت(ع) اظهار محبت با جان است، همانطور که در زیارت اهل بیت(ع) آمده است «بنفسی انتم» باید در موقع نیاز جان خود را هم در راه دفاع از اهل بیت(ع) و ارزش های آنان مثل شهید سلیمانی فدا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در پایان اظهار کرد: مثال اتم و اکمل همه این نوع محبت ها وجود مقدس زهرای مرضیه(س) است که هم با قلب ،هم با زبان، هم با تلاش علمی و خطبه های عالمانه، هم با رفتار و در نهایت هم باجان خود محبت را در درجه اعلا به ولی زمان خود ارزانی داشت./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات