۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۷۲۶۶۸۴
نماینده ولی فقیه در مازندران مطرح کرد؛

تلاش دشمن برای به انحراف کشیدن جایگاه مرجعیت

تلاش دشمن برای به انحراف کشیدن جایگاه مرجعیت
حجت الاسلام والمسلمین لائینی گفت: استکبار جهانی اهمیت مرجعیت را فهمیده و سعی می‌کند مرجعیت در یک جایگاهی قرار بگیرد که نسبت به سیاست و انقلاب بی‌تفاوت و ساکت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران جمعه شب در مراسم نهم دی مرکز استان که در مصلی امام خمینی(ره) ساری برگزار شد، گفت: بصیرت برای بصیرت که فایده ای ندارد بلکه بصیرت باید برای اقدام و انتخاب باشد.

وی با بیان این که بصیرت باید به انتخاب صحیح ختم شود، افزود: اگر بصیرت به عمل منتهی نشود، فایده‌ای ندارد.

امام جمعه ساری با اشاره به انتخابات سال آینده، نقش بصیرت در انتخاب اصلح را بسیار حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: اگر در انتخابات انتخاب درستی کردیم نشان دهنده این است از بصیرت در عمل درست استفاده کردیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که انتخابات سال آینده از جایگاه مهمی در کشور برخوردار است، تصریح کرد: برای ما انقلابی بودن و نبودن مهم است پس باید کسی را از استانمان انتخاب کنیم که انقلابی باشند و تقابل با استکبار جهانی و شیطان بزرگ برای ایشان اصل باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که خط سازش با غرب و غرب‌گرایی در تقابل با روحیه انقلابی است، خاطرنشان کرد: هر چه بلا به سر ما آمده از خط سازش با غرب است، به ما تلقین می‌کردند که اگر می‌خواهیم کشور رشد کند باید با غرب و آمریکا کنار بیاییم.

وی با بیان این که انتخابات پیش روی از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: انتخاب مرجع تقلید برای دوره بعد و انتقال مرجعیت از نسلی از مراجع به نسل جدیدی از مراجع یکی از پیچ‌های تاریخی حوزه‌های علمیه و جامعه شیعی بوده است.

امام جمعه ساری با بیان این که الحمدلله در این مدت بیش از هزار سال غیبت کبری، این مرجعیت الهی با هدایت امام زمان(عج) به مراجع صالح و سالم سپرده شده است، افزود: بسیار قلیل بوده که فردی ناصالح به مرجعیت رسیده باشد، اما همیشه بهترین ها به مرجعیت رسیده‌اند، اما این به معنای این نیست که نباید دغدغه داشته باشیم، هوشیاری و پیگیری و بصیرت مردم بسیار ضروری است.

وی با اشاره به این که استکبار جهانی اهمیت مرجعیت را فهمیده است و سعی می‌کند ابتدا مرجعیت در یک جایگاهی قرار بگیرد که نسبت به سیاست و انقلاب بی‌تفاوت و ساکت باشد، ادامه داد: همچنین دشمنان در تلاش هستند مرجعیت در تقابل با ولایت فقیه و ولی فقیه باشد یا بی‌تفاوت، که همراهی و حمایتی نسبت به انقلاب و نظام نداشته باشد که هر دو خطرناک است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که برخی ها سعی می‌کنند که مرجعیت به نجف منتقل شود، تصریح کرد: کارشناسان شیطانی استکبار این گونه تصور می کنند که فقاهت و اسلام به مکتب نجف خیلی کاری به انقلاب ندارد و اگر مرجعیت به نجف برود خاطر استکبار آسوده می شود.

امام جمعه ساری با تأکید بر این که بنده خودم را حامی مراجع تقلید موجود می‌دانم، افزود: مراجع ما هم انقلابی هستند و نجابت لازم را دارند و جایگاه ولایت فقیه را کاملاً حفظ کردند و می‌کنند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات