۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۷۲۶۷۱۸
فرمانده سپاه کاشان:

تکمیل باغ موزه دفاع مقدس کاشان نیازمند تخصیص اعتبارات است

تکمیل باغ موزه دفاع مقدس کاشان نیازمند تخصیص اعتبارات است
اصفهان – سرهنگ اکبری گفت: برای تکمیل و راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس در شهرستان کاشان به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سرهنگ کریم اکبری پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه باغ موزه دفاع مقدس کاشان در سه مرحله طراحی شده است، گفت: مرحله نخست باغ موزه دفاع مقدس کاشان تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: مرحله نخست باغ موزه دفاع مقدس کاشان شامل آماده سازی فضای سبز، جدول گذاری، کف فرش و ایجاد یادمان شهدای گمنام است و انشعاب برق موزه توسط شرکت برق کاشان انجام شده و لوله کشی آب در حال انجام است.

سرهنگ اکبری ادامه داد: در صورت دریافت ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری، مراحل دوم و سوم باغ موزه دفاع مقدس کاشان طی مدت ۵ سال تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته وی همزمان با تملک زمین در سال ۱۳۹۹ طراحی، لکه گذاری و جانمایی‌های مورد نیاز با همکاری شهرداری کاشان انجام و نقشه اولیه طراحی شد.

سرهنگ اکبری با اشاره به اینکه با همکاری شهرداری کاشان تاکنون ۴ میلیارد تومان برای آماده سازی زمین هزینه شده است یادآور شد: امسال نیز با حمایت شورای شهر و شهرداری ۵ میلیارد تومان به این طرح اختصاص داده شده است.

به گفته وی برای این باغ موزه هشت هزار متر زیربنا پیش بینی شده تا فضا‌های فرهنگی، تفریحی و اجتماعی به روز در این طرح ایجاد شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاشان یادآور شد: قرار است دو عملیات والفجر ۸ که بیشتر رزمندگان کاشان در آن حضور داشتند در باغ موزه دفاع مقدس با کاربری زمین بازی از جمله بازی فرمانده برای نوجوانان و جوانان بازسازی شود.

سرهنگ اکبری با اشاره به اینکه باغ موزه دفاع مقدس کاشان با رویکرد جذب نوجوانان و جوانان در حال طراحی است، افزود: این اقدام با ایجاد فضا‌های تفریحی و شاد و مفرح در حوزه اجرا محقق می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه مجوز ایجاد باغ موزه‌های دفاع مقدس معمولا برای مراکز استان‌ها صادر می‌شود، گفت: با پیگیری‌های انجام شده و رایزنی‌های پیشکسوتان جبهه و جنگ کاشان مجوز بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای ایجاد باغ موزه دفاع مقدس در کاشان دریافت شد.

سرهنگ اکبری با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت باغ موزه دفاع مقدس کاشان از سال ۱۳۹۶ آغاز و تا سال ۱۳۹۹ اقدامی برای آن انجام نشده است افزود: طی سال‌های گذشته با همکاری شهرداری، فرمانداری و اداره راه و شهرسازی کاشان تملک زمین انجام شده و بیش از پنج هکتار زمین برای این باغ موزه تملک شده است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات