۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۷۲۶۸۸۶
نماینده ولی فقیه در کاشان:

نسل جدید باید با منظومه فکری رهبر معظم انقلاب آشنا شوند

نسل جدید باید با منظومه فکری رهبر معظم انقلاب آشنا شوند
اصفهان– حجت الاسلام والمسلمین حسینی به لزوم انتقال ارزش دینی از طریق تصاویر در کتب به نسل جدید اشاره کرد و گفت: نسل جدید باید با منظومه فکری رهبر معظم انقلاب آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی ظهر امروز در دیدار با رئیس و کارکنان اداره کتابخانه‌های کاشان به لزوم انتقال ارزش دینی از طریق تصاویر در کتب به نسل جدید اشاره کرد و گفت: نسل جدید باید با منظومه فکری رهبر معظم انقلاب آشنا شوند.

وی طرح کتابخوانی برای نسل جدید در کتابخانه‌ها را حائز اهمیت دانست و افزود: علاوه بر آموزش دانش آموزان تربیت عقلانی دانش آموزان باید ارتقاء داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به لزوم ارتباط کتاب با مصلی نماز جمعه تأکید کرد و گفت: مکان‌های زیادی برای ارائه کتاب به نمازگزاران جمعه در مصلی‌های نماز جمعه وجود دارد که باید از آن برای تغذیه فکری نسل جدید بهره برداری کرد.

وی تبیین حجاب و عقاید نسل جدید را در گروه برنامه ریزی ۱۰ ساله متولیان فرهنگی دانست و ادامه داد: تأسیس نمایشگاه مفاخر شهرستان در مصلی نماز جمعه از نیاز‌های امروز است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه متولیان فرهنگی با ذهن و اندیشه جوان‌ها در ارتباط هستید، گفت: جنگ شناختی نیز دقیقا با ذهن و اندیشه‌ها در ارتباط است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تأکید کرد: اگر عملکرد کتابخانه ها، کتابدار‌ها و مشاوران اطلاعاتی مثبت باشد در جنگ شناختی دشمن به جبهه انقلاب کمک کرده اند.

همچنین زینب السادات واسعی رئیس اداره کتابخانه‌های کاشان تعداد کتابخانه‌های عمومی کاشان را ۱۶ کتابخانه و کتابخانه‌های مشارکتی این شهرستان را ۵ کتابخانه اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۳۰۰ هزار جلد کتاب در مخزن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان در دسترس مردم کاشان است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۴ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان هستند، یادآور شد: یک کتابخانه با ۹۰ درصد پیشرفت در منطقه لتحر در حال ساخت است.

واسعی کمبود فضای کتابخانه در کاشان را یکی از چالش‌های این شهرستان اعلام کرد و گفت: مناطق مسکن مهر، شهرک‌های فاز یک و دو ناجی آباد، بلوار امام رضا و شهرک امیرالمومنین بدون فضای فرهنگی و کتابخانه هستند.

وی مهمترین چالش حال حاضر کاشان را کمبود فضای فرهنگی بر اساس جمعت جوان دانش آموزی این شهرستان دانست و گفت: برای رفع این چالش نیاز به مشارکت خیرین کاشان است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات