۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۷۲۶۹۴۴
آیت الله علما مطرح کرد؛

اهمیت جایگاه گزینش در انتخاب افراد

اهمیت جایگاه گزینش در انتخاب افراد
کرمانشاه ـ آیت الله علما با اشاره با اهمیت جایگاه گزینش در انتخاب افراد، گفت: گزینش کار بسیار سختی است اما آثار خوب و ارزشمندی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما امروز در دیدار با مسئولان هسته گزینش آموزش و پرورش بر عدم سختگیری توسط مسئولان گزینش تأکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره با اهمیت جایگاه گزینش در انتخاب افراد، افزود: گزینش کار بسیار سختی است اما آثار خوب و ارزشمندی دارد، زیرا خداوند هم گزینش می کند، انتخاب پیامبران الهی(ع) نوعی گزینش است.

وی اظهار داشت: روایات زیادی راجع به گزینش داریم، در تمام حکومت ها گزینش است منتهی به حسب موقعیت و نوع حکومت متغیر است.

نماینده ولی فقیه دراستان کرمانشاه تصریح کرد: باید انتخاب و گزینش ما خیلی دقیق و بر پایه های منطق و استدلال باشد، زیرا گاهی یک انتخاب، امور کشور را دستخوش تحولات قرار می دهد.

وی خاطر نشان کرد: گزینش تابع اوضاع اجتماعی و فرهنگی و سیاسی است و روز به روز پیچیده تر می شود، لذا باید مسوولان گزینش در آموزش و پرورش خصوصاً در انتخاب معلمان ضمن این که سختگیرانه برخورد نکنند، اما حساسیت جایگاه آموزش و پرورش را مد نظر قرار دهند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به جایگاه گزینش در انتخاب مسوولان و خصوصاً معلمان افزود: گزینش با مقدرات مملکت سروکار دارد. باید با جنبه های مختلف روان شناسانه نسبت به انتخاب افراد اقدام کنیم، لذا باید توجه داشته باشیم که مهم این است که اصل انقلاب و اصل نظام را قبول دارد، موضع گیری منفی ندارد و خانواده افراد هم بسیار مهم است./1400/

ارسال نظرات