۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۷۲۷۰۱۴
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح‌کرد؛

تعریف علم اسلامی از دیدگاه شهید مطهری

تعریف علم اسلامی از دیدگاه شهید مطهری
اصفهان– حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: شهید مطهری در تعریف علم اسلامی می‌فرماید، هر علمی که جامعه اسلامی به آن نیاز داشته باشد علم اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی ظهر امروز در جمع اساتید و طلّاب مدرسه علمیه ابوتراب کاشان، گفت: تفقه در دین، ارتباط برقرار کردن با امام زمان(عج) و عدم غفلت از امداد غیبی، سه گام برای احیا امراهل بیت است.

وی با اشاره به اینکه آیت الله ری شهری در کتابی به نام اهل بیت (ع) در قرآن و سنت ده حق را با استفاده از روایات، برای امام زمان و اهل بیت بیان کرده است، گفت: امام صادق می‌فرماید، کسی که امر ما را احیا کند مورد رحمت رحیمی خدا قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان مصداق رحمت رحیمی خدا را تشکیل حکومت اسلامی از سوی امام خمینی (ره) دانست و ابراز داشت: حکومت اسلامی در ایران به واسطه رحمت رحیمی خداوند است.

وی شرط نخست احیا امر امامت را فقیه بودن در دین دانست و با اشاره به اینکه علم یک امتیاز و ملاک برتری است، گفت: شهید مطهری در تعریف علم اسلامی می‌فرماید، هر علمی که جامعه اسلامی به آن نیاز داشته باشد علم اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یکی از مصادیق بارز علم را تفقه در دین دانست و با تأکید بر خوب درس خواندن در مرحله نخست، اظهار داشت: سخت کوشی یکی از ویژگی‌های آیت الله مصباح بود و برای این که در یک صفحه جواب کمونیست‌ها را بدهد، هزار صفحه کتاب مطالعه می‌کرد.

وی در ادامه نخستین گام احیا امر اهل بیت (ع) را ارتباط با امام زمان (عج) دانست و افزود: غفلت نکردن از امداد‌های غیبی گام بعدی احیا امر اهل بیت (ع) است و یکی از مصادیق امداد‌های غیبی ارتباط با شهدا است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات