۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۷۲۷۱۴۳
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

مادران و همسران شهدا اسوه و الگوی زنان جامعه هستند

مادران و همسران شهدا اسوه و الگوی زنان جامعه هستند
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری گفت: تکریم مادران به‌خودی‌خود دارای ارزش است، اما وقتی این مادر می‌شود مادر یا همسر شهید، ارزش این کار چندین برابر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز، در ديدار با مادر مكرم شهید علی سیدی و همسر محترم شهید محمد ریحانی به مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س)؛ روز تکریم مادران و همسران شهدا، اظهار داشت: ارزش و قداست کار مادران و همسران شهدا مضاعف است.

وی افزود: وقتی یک زن در کسوت مادری به رسالت خود عمل می‌کند و بعد با تمام وجود جای خالی پدر را هم برای فرزندان خود پر می‌نماید ارزش و قداست کار او مضاعف می‌شود.

امام‌جمعه بجنورد احیای یاد شهید را احیای دین خدا دانست و اضافه کرد: باید علاوه بر احیای یاد شهید به رسالت تکریم خانواده‌های ایشان نیز عمل کنیم چراکه تکریم خانواده‌های شهدا یاد شهید را زنده نگاه می‌دارد.

وی ادامه داد: درواقع ما در دیدار با خانواده‌های شهدا به خودمان خدمت می‌کنیم و اگر توفیق خدمت به ایشان را داشته باشیم منتی است که خداوند بر ما گذاشته است و باید قدر دانسته شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری تصریح کرد: دفاع از دین، دفاع از خاک، دفاع از مردم و کشور و مبارزه با ظلم ازجمله دلایل شهدا برای حضور در عرصه جهاد است و اگر این شهدا و رزمندگان نبودند خاک و ناموس ما در دست دشمن بود.

وی خاطرنشان کرد: راه شهدا باید زنده بماند چراکه زنده ماندن این مسیر باب زورگویی و ظلم را می‌بندد و مملکت و کشور را از دست ظالمان نجات می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به نقش اساسی رزمندگان اسلام بویژه شهدا در تثبیت انقلاب اسلامی گفت: شهدا راه رانشانمان دادند؛ ازاین‌رو هر چه بیشتر با اهداف آنان آشنا شویم، در مقابله با دشمنان، موفق‌تر و سربلندتر و در پیشرفت و تعالی جامعه، روزبه‌روز قوی‌تر می‌شویم

گفتنی است، شهید محمد ریحانی در عملیات آزادسازی خرمشهر و شهید سیدی در عملیات والفجر ۱۰ به شهادت رسیدند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات