۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۷۲۷۲۵۶
عضو شورای عالی حوزه‌ علمیه سمنان:

آیات جهاد و بصیرت در وجود شهید سلیمانی تفسیر شد

آیات جهاد و بصیرت در وجود شهید سلیمانی تفسیر شد
امام جمعه دامغان گفت: شهید سلیمانی در میدان ولایتمداری، ایثار و مقاومت آبروی تشیع در عصر ما است که آیات جهاد، مجاهدت و بصیرت در وجود نازنین او تفسیر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان در محفل انس با قرآن گرامیداشت شهدای جبهه مقاومت به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان دلاورش که در مسجد امام هادی(ع) این شهرستان برگزار شد، با اشاره به آیات ۷ و ۸ سوره مبارکه شمس، اظهار داشت: این آیات نورانی حاوی قسمی است که خداوند به نفس انسان یاد کرده است، نفسی که پروردگار آن را معتدل و در حدکمال در اختیار انسان‌ها قرار داده تا برجسم آدمی مسلط شود و انسان را در مسیر درست هدایت کند.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه، باید در بین انسان‌ها جستجو کنیم ببینیم کسی هست که این نفس را معتدل نگه داشته و بر مرکب جسم مسلط کرده تا در مسیر اطاعت خداوند حرکت کند، افزود: یکی از این مصادیق تربیت نفس، بی شک شهید حاج قاسم سلیمانی است، جوانی که از همان ابتدا توانسته خود را تحت تربیت قرآن و تعالیم دینی در آورد، انسانی که خودش تربیت کند، قرآن در وجود او تفسیر می‌شود.

عضو شورای عالی حوزه‌ علمیه استان سمنان با ذکر اینکه، آیات جهاد، مجاهدت و بصیرت در وجود سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تفسیر شد، خاطرنشان کرد: ما در زندگی و سیره عملی برخی شهدای والامقام تاریخ اسلام و به ویژه شهدای دشت کربلا چنین ویژگی‌هایی را خوانده و شنیده بودیم و حاج قاسم در عصر ما نشان داد که اگر چه در کربلا نبود، اما در مسیر شهدای کربلا قدم به قدم حرکت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان تصریح کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی هرگز به دنبال نام و نان نبود و این را در سیره عملی و اخلاقی خود به اثبات رساند؛ به واقع باید گفت، حاج قاسم یک سرباز شیعه بود که در میدان مجاهدت و مقاومت آبروی تشیع در عصر ما می‌شود و در برابر جانیان و قاتلان از شیعه و اهل سنت و ایزدی و مسیحی و از انسانیت با دلاوری و شجاعتی بی نظیر دفاع می‌کند.

آیات جهاد و مجاهدت و بصیرت در وجود سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی تفسیر شد


وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی درخشش نور ولایت در عصر غیبت را با تمام وجود درک کرد و همراهی و اطاعت از ولایت و در یک کلام ولایت پذیری و ولایت مداری را با تمام وجود اثبات کرد و به نمایش گذاشت، افزود: امروز تفکر انقلابی توسط سربازان رشید جبهه مقاومت به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی و رهبری حضرت امام خامنه‌ای در منطقه و البته در جهان گسترش یافته است، این مهم مصداق صدور انقلاب اسلامی و تحقق فرمایش رهبر کبیرانقلاب اسلامی است.

امام جمعه دامغان با قرائت فراز‌هایی از وصیتنامه حاج قاسم سلیمانی که در آن آمده است: " خداوندا! تو را شکرگزارم که پس از عبد صالحت خمینی عزیز، مرا در مسیر عبد صالح دیگری که مظلومیتش اعظم است بر صالحیتش، مردی که حکیم امروز اسلام و تشیّع و ایران و جهان سیاسی اسلام است، خامنه‌ای عزیز ــ که جانم فدایِ جان او باد ــ قرار دادی. "، اظهارداشت: خداوند در آیه ۵۹ سوره مبارکه نساء می‌فرماید" أَطیعُوا اللَّهَ وَأَطیعُوا الرَّسولَ وَأُولِی الأَمرِ مِنکُم ... " و در حقبقت تفسیر این آیه در عصر ما وجود نازنین شهید حاج قاسم سلیمانی است.

مسئول حوزه علمیه شهرستان دامغان اضافه کرد: از منظر قرآن کریم یکی از بهترین حالات رشد معنوی انسان آن است که در ایمانش به درجه صدق برسد، همانا انسانی که به این درجه برسدیا شهید شود و یا صادقانه در انتظار شهادت است، شهید سلیمانی نمونه عینی مفهوم بلند این آیه است که در وصیتنامه خود می‌گوید: "عزیز من! جسم من در حال علیل شدن است. چگونه ممکن [است]کسی که چهل سال بر درت ایستاده است را نپذیری؟ خالق من، محبوب من، عشق من که پیوسته از تو خواستم سراسر وجودم را مملو از عشق به خودت کنی؛ مرا در فراق خود بسوزان و بمیران. " /۹۷۷/

جواد رمضانیان
ارسال نظرات