۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۷۲۷۲۸۱
نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد؛

لزوم احیای موقوفات در مسیر قانونی

لزوم احیای موقوفات در مسیر قانونی
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر لزوم احیای موقوفات درمسیر قانونی تأکید کرد و گفت: دریافت سرقفلی املاک واگذار شده تحولی شگرف در وقف کاشان ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبخ امروز در دیدار با رئیس و کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان، گفت: برنامه ریزی برای موقوفات به گونه‌ای باشد که افکار عمومی جامعه ازعواید موقوفات عام آگاه و بهره‌مند باشند.

وی افزود: وقف یکی از احکام مترقی اسلام است که مالک و هم وقف کننده برای همیشه حتی در قیامت و آخرت از آن بهره مند می‌شود می‌برند و هم قشری که از آن وقف استفاده می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان بر مراقبت و حفظ و نگهداری از موقوفات تأکید کرد و اظهار داشت: مراقبت و حفظ و نگهداری از وقفیات مردم و هزینه درآمد‌های موقوفات در مسیری که واقف مشخص کرده است حائز اهمیت است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین به لزوم احیا موقوفات در مسیر قانونی آن از سوی اداره اوقاف و امورخیریه اشاره کرد و افزود: دریافت سرقفلی املاک واگذار شده تحولی شگرف در وقف کاشان ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه به گونه‌ای باید برنامه ریزی شود که مردم بتوانند از عواید موقوفات عام هم آگاه شوند بهره‌مند شوند، یادآور شد: برگزاری غرفه قرآن بخوان جایزه بگیر در مصلی نماز جمعه کاشان از طریق موقوفات عام یکی از این راهکار‌ها است.

مسلم محمود زاده رئیس اداره اوقاف و امورخیریه کاشان نیز با اشاره به اینکه وجود ۲ هزار ۳۵۹ موقوفه و ۱۲۰ بقعه متبرکه در کاشان افزود: در مجموع یک هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت رقبات وقفی شهرستان کاشان است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات