۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۷۲۷۳۵۱
نماینده ولی فقیه در کاشان:

قطع نفوذ استعمارگران و مبارزه با بهائیت از مهم ترین اقدامات امیرکبیر بود

قطع نفوذ استعمارگران و مبارزه با بهائیت از مهم ترین اقدامات امیرکبیر بود
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: قطع نفوذ استعمارگران روس و انگلیس و مبارزه با بابیت و بهائیت از مهمترین اقدامات امیرکبیر بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز در محل شهادت امیر کبیر در حمام باغ تاریخی فین کاشان، گفت: تاسیس نیروی دریایی، تاسیس دارالفنون، مبارزه با بیماری‌های واگیردار وبا و آگاهی بخشی به مردم از طریق روزنامه وقایع اتفاقیه از اقدامات امیرکبیر بود.

وی همچنین ساخت سد، استقلال کشاورزی، قطع نفوذ استعمارگران روس و انگلیس و مبارزه با بابیت و بهائیت را از دیگر اقدامات امیرکبیر برشمرد و تأکید کرد: قطع نفوذ استعمارگران روس و انگلیس و مبارزه با بابیت و بهائیت از مهمترین اقدامات امیرکبیر بود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به نصحیت امام خمینی(ره) به شاه مبنی بر اینکه «باید کاری کنی که به داشتن امیرکبیر افتخار کنیم»، افزود: رهبر معظم انقلاب نیز به نمایندگان مجلس می‌فرماید، امیرکبیر طی مدت کوتاه سی و هفت ماه صدارت کار‌های بزرگی انجام داد، اما شما ۴ سال فرصت برای خدمات به مردم دارید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: امیرکبیر از شخصت‌هایی بود که انگلیس و روس تلاش زیادی کردند تا از طریق رشوه او را با خود همراه کنند، اما موفق نشدند و امیرکبیر هیچگاه فریب آن‌ها را نخورد و از مسیر خود منحرف نشد.

به گفته وی تاریخ بیانگر این است که مستکبران از همان ابتدا با ایران قوی مخالف هستند و پادشاهان بی کفایت و ذلیل قاجار و پهلوی‌ها هم تحمل مبارزینی همچون امیرکبیر‌ها را نداشتند و آنها را از سر راه برداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه مردم ایران اگر در آن دوره بصیرت کافی داشتند با شهادت امیرکبیر قیام می‌کردند، افزود: ملت با بصیرت ایران در سال ۵۶ در واکنش به انتشار مقاله توهین آمیز به امام خمینی(ره) دست به اقدام و قیام به موقع زد و در نهایت به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.

وی افزود: امیرکبیر با توطئه انگلیس در حالی به شهادت رسید که هیچ واکنشی از دولت قاجار دریافت نکرد، اما دولت آمریکا با شهادت حاج قاسم سیلی محکمی را از سوی رهبر معظم انقلاب در عین الاسد دریافت کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه ملت ایران با تبعیت از رهبر معظم انقلاب با تمام توان در مقابل آمریکا و استکبار جهانی ایستاده است، گفت: توهین مجله فرانسوی نشانه ضعف و ادامه خصومت‌ها و توطئه‌های دشمنان اسلام و نظام اسلامی ایران است که به لطف الهی و حضور مردم در صحنه توطئه آنان این بار نیز خنثی خواهد شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات