۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۷۲۷۳۹۷
نماینده ولی فقیه در کاشان:

آموزش و پرورش برای حل آسیب‌های اجتماعی برنامه ریزی کند

آموزش و پرورش برای حل آسیب‌های اجتماعی برنامه ریزی کند
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش برای حل آسیب‌های اجتماعی برنامه ریزی کند، گفت: مدارس را رها نکرده و از آموزش و پرورش غفلت نکنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در دیدار ریاست و اعضای گزینش آموزش و پرورش، دانش آموزان را امانت والدین و امام زمان(عج) نزد معلمان دانست و افزود: امام کاظم(ع) می‌فرماید، انسان‌ها یک رسول ظاهری که انبیا و دوازده امام هستند دارند و یک رسول باطنی که عقل است و هر دو نیز حجت هستند.

وی با اشاره به اینکه عقل نمی‌تواند تمام مطالب را بیان کند، اظهار داشت: برای همین است که انبیا و امامان آمدند تا مواردی که عقل نمی‌تواند بیان کند آن‌ها بیان کنند.

وی همچنین با بیان اینکه از پیشرفت‌های علمی و صنعتی همه کشور‌ها استفاده می‌کنیم و در مقابل وحی نیز زانو می‌زنیم، گفت: مهم این است که عقل با دین اسلام و تشیع هیچ منافاتی و مخالفتی با هم ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تربیت عقلانی مهم را مهم دانست و یادآور شد: علامه خفری اهل سنت که در کاشان دفن است برای پاسخ به سوالات شیعیان کاشان که به لحاظ مذهب با هم متفاوت بودند تصمیم گرفت با ادله عقلی به سوالات پاسخ دهد و سرانجام بعد از بررسی متوجه شد محتوای عقلی او مطابق با تشیع است و شیعه شد.

وی همچنین حرفه معلم و استاد دانشگاه بسیار مهم دانست و با اشاره به درخواست رهبر معظم انقلاب در حکم امام جمعه و نمایندگی ولی فقیه در کاشان مبنی بر تلاش حداکثری برای نیاز‌های فکری، اجتماعی و معنوی منطقه، گفت: آموزش و پرورش یکی از نیاز‌ها است.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در دیدار با جامعه مدرسین برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در قم افزود: برای حل آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش باید برنامه ریزی کند، از این رو مدارس را رها نکرده و از آموزش و پرورش غفلت نکنید.

وی ارتقای فکری منطقه کاشان را نیازمند تدوین برنامه کوتاه مدت دانست و با اشاره به حضور روزانه امام جمعه در مدارس یکی از برنامه‌های کوتاه مدت است، گفت: در برنامه میان مدت ارتقای منطقه کاشان نیز پیگیری همزمان سه برنامه طرح ولایت آیت الله مصباح، طرح بینش مطهرشهید مطهری و منظومه فکری رهبرمعظم انقلاب در دستور کار است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تأکید بر اینکه معلم تخصص و قدرت بیان را باید با هم داشته باشد، ابراز داشت: چگونگی بیان مطالب برای مخاطب و تأثیرگذاری آن بسیارحائز است.

وی با بیان اینکه افرادی که توان تفهیم مطالب را دارند اثرگذاری و ماندگاری بیشتری دارند، افزود: یکی از روش‌های انتقال مطالب نوشتن به روی تخته مناسب است.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با تأکید برعدم پذیرش توصیه در گزینش‌ها و حاکمیت قانون و ضابطه در گزینش گفت: در موضوع گزینش نه اهل تسامح و تساهل ونه تنگ نظر باشیم بلکه ملاک فقط ضوابط و قانون باشد.

به گفته وی در گزینش‌ها علاوه برحاکمیت قانون مسائل اعتقادی و ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران نیز باید در نظر گرفته شود تا افرادی که در مسیر انقلاب قرار ندارند و بر خلاف اصول انقلاب عمل می‌کنند وارد آموزش و پرورش نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ارشاد و اصلاح را وظیفه همگانی دانست و بر تبیین مسائل و جهاد تبیین به‌صورت عقلی تأکید کرد و افزود: به شبهات حتی در مورد خدا نیز باید پاسخ داده شود.

وی به لزوم الگو بودن معلمان بویژه معلمان دینی و فیزیک و شیمی اشاره کرد و گفت: دانش آموزان از معلمان دینی و فیزیک و شیمی الگوپذیرهستند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات