۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۷۲۷۴۹۴
نماینده ولی فقیه در مازندران:

جامعه روحانیت در حمایت از انقلاب باید الگویی برای جامعه باشد

جامعه روحانیت در حمایت از انقلاب باید الگویی برای جامعه باشد
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی تأکید کرد: جامعه روحانیت باید در حمایت از انقلاب، منسجم و الگویی برای جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لایینی، نماینده ولی فقیه در مازندران شب گذشته در انتخابات شورای جامعه روحانیت شهرستان ساری، ضمن تبریک سالروز خجسته میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره)، گفت: چنین مادری چنین نماینده‌ای داشت که با این انقلاب عظیم دنیا اعتراف کرده که جنگ جهانی علیه ما راه انداختند.

وی افزود: هم دفاع مقدس یک جنگ جهانی بود و هم در دفاع حرم و هم در حوزه اغتشاشات و فتنه‌های مکرر در کشور هر کدام به‌خصوص فتنه اخیر یک جنگ جهانی رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمن علیه نظام بود.

امام جمعه ساری ادامه داد: امام راحل انقلاب را به دست ملت به پیروزی رسانده و نه تنها این چراغ خاموش نشده بلکه روز به روز نورافشانی‌ آن بیشتر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود گفت: در کنار پیشرفت یک جامعه و عمران آبادی، باید نهادهای اجتماعی هم پیشرفت داشته باشند و از شکل و ظاهر سنتی به رویکرد تشکیلاتی‌تر، ضابطه‌مندتر و گسترده تر حرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که مجموعه جامعه روحانیت نباید محدود به هر شهر باشد بلکه باید با نگاه کلان تر مدیریت شود، تصریح کرد: سنتی اداره کردن این نهاد ارزشمند و محدود شدن به یک نوعی عقب ماندگی است که باید جبران شود.

وی با تأکید براین که جامعه روحانیت باید در حمایت از انقلاب منسجم و الگویی برای جامعه باشد، بیان داشت: جامعه روحانی استانی از پیش از انقلاب سابقه فعالیت دارد، البته آن روز انتخابات شکل نگرفته بود بلکه جمعی از طلاب و علما دور هم جمع می‌شدند.

امام جمعه ساری با اشاره به تصمیم برای شکل‌گیری جامعه روحانیت و تشکیل شورا به‌صورت کشوری و بعد شورای مرکز استانی، تصریح کرد: خواسته حقیر در این راستا این است که باید شرح وظایفی ایجاد شود تا با حداکثر توان فعالیت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی بر ضرورت تقویت نشست ها و جلسات صنفی جامعه روحانیت در سطح استان تأکید کرد و گفت: حضور پررنگ روحانیت در این تشکل می تواند به تقویت جایگاه آن بیانجامد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات