۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۱
کد خبر: ۷۲۷۵۲۵
کتاب‌نما؛

کتاب عبد صالح خدا، سیره‌ مبارزاتی امام خمینی

کتاب عبد صالح خدا، سیره‌ مبارزاتی امام خمینی
کتاب «عبد صالح خدا» مصاحبه‌ اختصاصی مقام معظم رهبری با مرکز اسناد انقلاب اسلامی و تجمیع خاطرات و بیانات معظمٌ‌له درباره‌ زندگی و سیره‌ مبارزاتی امام خمینی (ره) است.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، کتاب عبد صالح خدا با حمایت و پشتیبانیِ سندیِ مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است. متن این کتاب، از مصاحبه‌ اختصاصی مقام معظم رهبری با مرکز اسناد انقلاب اسلامی و تجمیع خاطرات و بیانات معظمٌ‌له درباره‌ زندگی و سیره‌ مبارزاتی امام خمینی (ره) تشکیل شده است.

نگاه دقیق و موشکافانه‌ مقام معظم رهبری به شخصیت حضرت امام و همراه شدن عکس‌ها و اسناد نشانه‌گذاری شده، کتابی متفاوت و خواندنی را برای مخاطب جوان و علاقه‌مندان به شناخت حضرت امام خمینی پدید آورده است.

در این کتاب شاهد تصاویری از دوران مبارزه حضرت امام خمینی(ره) و همچنین گزارش‌های ساواک و شهربانی درباره فعالیت‌های مبارزاتی ایشان هستیم. همگی این تصاویر و گزارش‌ها از جمله اسنادی است که از آرشیو مرکز اسناد انقلاب اسلامی استفاده شده است.

شناخت صحیح انقلاب اسلامی در گرو شناخت شخصیّت یگانه و بی‌نظیر دوران و بنیانگذار این انقلاب، امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) است. رهبر معظّم انقلاب اسلامی (مدّظلّه العالی) در مواضع متعدّد و با مضامین مختلف، دوران جدید عالم را عصر امام خمینی(ره) نامیده و از زوایای مختلف به تبيين و تحليل ویژگی‎های آن پرداخته‌اند.

عصری که ويژگي‌اش «پيدايش و جرأت و اعتماد به نفس ملّت‌ها در برابر زورگويي ابرقدرتها و شكستن بت‌هاي قدرت ظالمانه و بالندگي نهال قدرت واقعي انسان‌ها و سر برآوردن ارزش‌هاي معنوي و الهي» است (۱۳ خرداد ۱۳۶۹).

کتاب

ایشان در مناسبت های مختلف، برخی از وجوه برجسته شخصیّت امام خمینی(ره) و سرّ توفیقات پیوسته‌ی این شخصیّت جامع و استثنایی را در معرّفی حقیقت اسلام ناب، علمداری انقلاب اسلامی و بیداری ملّت‌های مستضعف تشریح کرده‌اند؛ بزرگمرد اسطوره‌گونه‌ای که «محو در در اراده‌ی الهی و تکلیف شرعی» شده بود (۱۶خرداد ۱۳۶۸) و «قوّت ایمان را با عمل صالح، اراده‌ی پولادین را با همّت بلند، شجاعت اخلاقی را با حزم و حکمت، صراحت لهجه و بیان را با صدق و متانت، صفای معنوی و روحانی را با هوشمندی و کیاست، تقوا و ورع را با سرعت و قاطعیّت، ابهت و صلابت رهبری را با رقّت و عطوفت، و خلاصه بسی خصال نفیس و کمیابی را که مجموعه‌ی آن در قرن‌ها و قرن‌ها بندرت ممکن است در انسان بزرگی جمع شود، همه و همه را با هم داشت». (18خرداد ۱۳۶۸)

ارسال نظرات