۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۷۲۷۵۴۵
پس از اقامه نماز جمعه برگزار شد؛

خروش ملت ایران علیه «شارلی ابدو» و حامیانش

خروش ملت ایران علیه «شارلی ابدو» و حامیانش
راهپیــمـایـی ســراســری مــردم انقــلابی ایران در محکومیت اهانت به مرجعیت و دخالت دولت‌های غربی در امور داخلی ایران پس از اقامه نماز جمعه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، روزی که با انقلاب اسلامی پنجه ابرقدرت ها بر منابع جمهوری اسلامی ایران کوتاه و برچیده شد، غرب را برآن واداشت که با جنگ سخت نیابتی توسط نیرویی همچون صدام حسین به مقابله با ایران و ایرانیان برآید اما با هشت سال مقاومت جانانه ملت ایران روبه رو شد و با شکست مواجه گشت؛ از آن زمان به بعد با گزینه های مختلفی همچون ترور دانشمندان و نیروهای نظامی، تحریم و جنگ نرم به مقابله برخاست اما همچنان این ایرانیان مقاوم و شجاع بودند که با رهبری رهبری حکیمانه پیروز میدان بودند.

سالیانی است که دشمن در اتاق های فکر خود به گزینه جنگ ترکیبی رسیده است و برای مقابله با انقلاب اسلامی جنگ سخت، نرم، تحریم را جداگانه کارا نمی داند و از این رو با تمام توان به میدان آمده و کارها را بین خود تقسیم کرده اند و آمریکا و نوچه هایشان هرکدام به نوعی به مقابله با ایرانیان برآمده اند، روزی داعش با جنگ سخت، روز دیگر آمریکا با تحریم هایش و امروز شارلی ابدو فرانسه با اهانت به ولایت فقیه و مقام عظمای ولایت، اما این راه نیز خیال خام دیگری است چرا که ولایت و رهبری پیر فرزانه خط قرمز مردم ولایتمدار و بصیر ایران اسلامی است.

این جمعه نیز آمریکا و نوچه هایش با حضور به موقع مردم در صحنه حمایت از ولی فقیه مشت محکم دیگری را خوردند و سیلی دیگری صورتشان را نوازش کرد.

مردم ایران پس از اقامه نماز جمعه یکپارچه برعلیه اهانت کنندگان به اعتراض عمومی دست زدند و بار دیگر نقشه های شوم دشمن را برهم زده و تهدیدها را به فرصت تبدیل کردند.

تهرانی ها اهانت « شارلی ابدو» را محکوم کردند

نمازگزاران و مردم متدین ولایتمدار استان تهران بعد از پایان نماز جمعه امروز، با راهپیمایی‌هایی جداگانه اهانت اخیر نشریه فرانسوی را پاسخی دندان‌شکن داده و خواستار پاسخگویی این کشور در برابر اهانت به مرجعیت شیعه شدند.

در این تظاهرات مردمی اهانت نشریه فرانسوی به مرجعیت دینی شیعیان جهان محکوم شد.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی شعارهایی از قبیل «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر صهیونیسم» «مرگ بر فرانسه»، «فرانسه حیا کن دشمنی را رها کن»، «مکرون خیانت می‌کند غرب حمایت می‌کند»، «مرگ بر وهابی» و «مرگ بر منافق» را سر دادند.

خروش یک ملت بر علیه «شارلی ابدو» و حامیانش

قم همیشه حامی ولایت می ماند

مردم انقلابی، ولایتمدار و همیشه در صحنه قم در پی اقدام وقیحانه نشریه فرانسوی در اهانت به رهبر معظم انقلاب و مرجعیت شیعه بعد از اقامه نماز جمعه از مصلای قدس این شهر به سمت چهارراه شهدا راهپیمایی کردند.

خلاصه شعارهای مردم قم گویای این مطلب بود که اقدام مذبوحانه اردوگاه استکبار در اهانت و جسارت به مقدسات و مرجعیت دینی، بیانگر اوج عصبانیت، درماندگی و ناامیدی و نتیجه شکست‌های پی‌درپی غرب از ایستادگی و استواری ملتی هوشمند، مؤمن و معتقد به اسلام و ارزش‌های اسلامی و وفادار به ولی امر مسلمین است و این اقدامات موهن و ننگین که ریشه در خوی استکباری دنیای غرب و اندیشه‌های باطل آن‌ها دارد در طول تاریخ پر فراز و نشیب اسلام عزیز و انقلاب عظیم اسلامی به‌کرات دیده شده و نشان از ضعف و زبونی و بن‌بست تفکر و رنگ باختگی ارزش‌های فرهنگی کانون‌های فکر و اندیشه که از آبشخور جریانات استکباری و صهیونیستی ارتزاق می‌کنند، می‌باشد.

خروش یک ملت بر علیه «شارلی ابدو» و حامیانش

قزوین به رنگ استکبار ستیزی

مردم شهر قزوین از مسجد النبی محل برپایی نمازجمعه تا میدان آزادای پس از برپایی آئین وحدت بخش نمازجمعه مورخ ۲۳ دی ماه با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

اقدام سخیف، زشت و ذلالت‌بار سیاه‌نامه منفور نشریه‌ی صهیونیستی - فرانسوی (شارلی ابدو) خشم انقلابی اقشار مختلف ملت بزرگ ایران خصوصاً قزوینی ها را که عاشقانه جایگاه رفیع مرجعیت را تکیه گاه محکم و حبل‌المتین گذر از فراز و فرودها و گردنه‌های پر پیچ و خم گذشته و آینده نظام اسلامی خود می‌دانند برانگیخته و با راه‌پیمایی و محکومیت خواستار این اقدام پلید اردوگاه استکبار شدند.

خروش یک ملت بر علیه «شارلی ابدو» و حامیانش

غیرت مندان جنوب ایران اهانت به مقام ولایت را بر نمی تابند

مردم بوشهر، اهواز، بندرعباس ظهر جمعه با برپایی راهپیمایی، اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس رهبر معظم انقلاب و مرجعیت شیعه را محکوم کردند.

غیرت مردم شهرهای جنوبی این جازه را به غرب و غرب زدگان نداد که با انتشار تصاویری موهن به مقام ولایت بتازند و به مقدساتشان توهین شود، امروز با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ برمکرون خشم خود را به رخ دنیا کشاندند و یکپارچه شعار ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند را سر دادند.

خروش یک ملت بر علیه «شارلی ابدو» و حامیانش

پیروزی غیرت بر سرمای زمستان سرد

مردم ولایتمدار بجنورد ظهر جمعه در محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به مرجعیت دینی تظاهرات کردند.

سرمای هوای مانعی برای دفاع از ولایت نشد و بجنوردی ها مشت خود را بر دهان یاوه گویان کوبیدند.

اردبیلی ها اهانت «شارلی ابدو» را ب پاسخ نگذاشتند

نمازگزاران و اهالی ولایتمدار اردبیل بعد از پایان نماز جمعه امروز، با تجمع در میدان مصلای اردبیل، اهانت اخیر نشریه فرانسوی را پاسخی دندان‌شکن داده و خواستار پاسخگویی کشور در برابر اهانت به مرجعیت شیعه شدند.

در این تجمع که شعارهای «مرگ بر آمریکا، مرگ بر صهیونیسم، مرگ بر فرانسه، مرگ بر وهابی و مرگ بر منافق» سر داده می‌شد، شرکت‌کنندگان در حالی که تمثال‌های مقام معظم رهبری را بر دست داشتند، اهانت به مرجعیت و سکوت جوامع غرب را در برابر این اهانت محکوم کرده و خواستار پایان دادن به خصومت کشورهای غربی در برابر جمهوری اسلامی ایران شدند.

تجمع‌کنندگان خطاب به سران کشور فرانسه اعلام کردند: «فرانسه حیا کن دشمنی را رها کن، مکرون خیانت می‌کند غرب حمایت می‌کند» خواستار برخورد جدی با عوامل و مسببان این اهانت شنیع شده و از نظام غرب خواستند تا چهره از تزویرگری و ریاکاری خود برداشته و بیش از این در حق مسلمانان جفا نکند.

تجمع‌کنندگان اردبیلی در کنار محکومیت این حرکت ناپسند، همراهی و همسویی خود را با نظام اسلامی نشان داده و با سر دادن شعار «هیهات مناالذله» خطاب به مقام معظم رهبری اعلام کردند، «ما همه سرباز توییم خامنه‌ای گوش به فرمان توییم خامنه‌ای» بار دیگر تبعیت و پیروی از خط ولایت را نشان دادند.

تجمع اعتراض‌آمیز نمازگزاران اردبیلی و اهالی ولایتمدار این شهر در کنار سایر شهرهای استان اردبیل در حالی برگزار شد که نشریه «شارلی‌آبدو» در هفته گذشته با کشیدن کاریکاتور اهانت‌آمیز به مرجعیت شیعه و مقام معظم رهبری دهن‌کجی کرده بود که اکثر شرکت‌کنندگان در این تجمعات در کنار حفظ شأن و جایگاه ولایت و مرجعیت شیعی، خواستار پایان دادن به اهانت‌های نظام‌های استکباری و غرب شده و ضرورت هوشیاری مسلمانان را در برابر این دسیسه‌ها و فتنه‌ها خواستار شدند.

خروش یک ملت بر علیه «شارلی ابدو» و حامیانش

راهپیمایی مردم گلستان در اعتراض به اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی

مردم گلستان در حمایت از مقام مرجعیت به منظور محکومیت اهانت نشریه فرانسوی و در حمایت از حجاب و عفاف پس از اقامه نماز پرصلابت جمعه به همراه مسئولین این شهر به راهپیمایی عمومی پرداخته و با شعارهای خود بار دیگر با مقام ولایت و رهبری تجدید عهد کردند.

خروش یک ملت بر علیه «شارلی ابدو» و حامیانش

اهالی گناوه اهانت به مرجعیت را محکوم کردند

راهپیمایی در اعتراض به اهانت نشریه فرانسوی به ساحت رهبری و مرجعیت شیعه و روحانیت در گناوه پس از اقامه نماز جمعه از مسجد جامع شهر آغاز و در میدان مرکزی شهر برگزار شد و راهپیمایی کنندگان با سر سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «فرانسه حیا کن، دشمنی را رها کن»، «مکرون اهانت می‌کند، غرب حمایت می کند»، «مکرون اهانت می‌کند، آمریکا جنایت می کند»، «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن»، «ما ذولفقار حیدریم، فداییان رهبریم» این اقدام دشمنان را محکوم کردند.

شرکت‌کنندگان ضمن محکوم کردن اهانت سخیف نشریه فرانسوی به ساحت رهبری معظم انقلاب و مرجعیت شیعه، با سردادن شعارهایی علیه آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل، بر تبعیت و حمایت قاطع خود از رهبر انقلاب تاکید کرده و از دستگاه دیپلماسی خواستند تا به این‌گونه اقدامات دولت فرانسه پاسخ قاطع دهد.

خروش یک ملت بر علیه «شارلی ابدو» و حامیانش

راهپیمایان با سر دادن شعارهایی ضمن محکومیت اهانت این نشریه به ساحت ولایت نسبت به عواقب چنین اقداماتی هشدار دادند.

همچنین، در این راهپیمایی قطعنامه پایانی محکومیت اهانت به ساحت ولایت و مرجعیت شیعه قرائت شد که به شرح ذیل است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

یُریدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ. هُوَ الَّذی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدی‏ وَ دینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ (الصف ۸و۹)

اقدام گستاخانه اردوگاه استکبار علیه ساحت مقدس دین اسلام، ولایت و مرجعیت دینی شیعه، بار دیگر حقد و کینه دشمنان عنود اسلام و تشیع را به نمایش گذاشت و دل‌های عاشقان ولایت و مرجعیت شیعی و شیفتگان به ولی امر مسلمین را که امیدبخش ملت‌های مظلوم در برپایی عدالت و مقابله با زورگویی استکبار می‌باشد را جریحه‌دار کرد. این حرکت مذبوحانه نشریه سخیف فرانسوی که در راستای تلاش‌های چهار ماهه گذشته کشورهای غربی به ویژه حمایت احمقانه مکرون رئیس‌جمهور کم‌خرد فرانسه قلمداد می‌شود، علاوه بر اینکه نشان از شکست و فروپاشی اخلاق و معنویت و ضعف و زبونی و بن‌بست تفکر و رنگ‌باختگی فرهنگ غربی است و بیانگر عصبانیت آن‌ها از شکوه و عظمت و نورانیت مکتب حیاتبخش اسلام و ایستادگی و استواری ملتی هوشمند، مؤمن و معتقد به اسلام و ارزش‌های اسلامی و وفادار به ولی‌امر مسلمین و لجاجت آن‌ها با ادیان و ارزش‌های الهی و ترجمه غلط و ضدانسانی از عنوان مقدس آزادی و آزادی بیان و مصادره آن به اباحه‌گری و توهین به ادیان الهی و مقدسات دینی می‌باشد، این اقدام پلید در نزد مسلمانان و انسان‌های آزاده جهان که دین، معنویت و ارزش‌های الهی را گمشده انسان سرگشته امروز می‌دانند؛ محکوم است.

ما شرکت‌کنندگان در این تظاهرات و راهپیمایی مردمی با فریاد رسا و ندای ملکوتی «الله اکبر؛ خامنه‌ای رهبر» اعلام می‌داریم:

برای ملت ایران روشن است که خوی استکباری دنیای غرب و دولت بدنام و بدسابقه فرانسه مانع از درک حقایق نورانی اسلام و جایگاه پر فروغ ولایت و مرجعیت دینی بوده، لذا روی سخن ما به جوانان حقیت جو و بیدار دل اروپا و آمریکا و سراسر جهان است که بار دیگر پیام تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی را که در تاریخ اول بهمن سال نود و سه به منظور بیداری و هوشیاری حس حقیقت‌جویی در قلب‌های جوانان اروپایی و آمریکایی و ایجاد پرسش و کاووش از حقایق این عالم صادر شد را با تعمق بیشتر نگریسته، جبهه مقاومت را برای جلوگیری از فروپاشی بیشتر ارزش‌های انسانی و الهی در غرب تشکیل داده و در برابر رفتارهای سخیفی که نابودی اخلاق و معنویت را در جوامع غربی تسریع می‌کند، ایستادگی نمایید.  

از آنجا که امروز دنیای غرب مرکز تولید افکار و اندیشه‌های ضد بشری و طراحی و سازماندهی گروه‌های تروریستی با صورت‌بندی‌های مختلف فرهنگی و غیره می‌باشد، باید عمق استراتژیک مبارزه با جبهه شیطان در داخل مرزهای آنان دیده شود و از ظرفیت‌های بی‌بدیل اندیشمندان، روشنفکران و جوانان پرشور و جویای حقیقت برای تقابل جبهه حق با جبهه باطل بهره بدین منظور از تمامی دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی داخلی و مرتبط با روابط بین‌الملل می‌خواهیم در یک اقدام هماهنگ، راهبرد جهاد تبیین را تا عمق استراتژیک قرارگاه دشمن پیش برده رسالت تاریخی خود را برای خیزش بین‌المللی عصر ظهور مهیا سازند.

ما ملت مجاهد و مقاوم ایران اسلامی ضمن تقدیر از احکام قضائی قضات شریف، عادل و شجاع کشور در برخورد با قاتلان و جانیان اغتشاشات اخیر، از قوه‌قضائیه می‌خواهیم از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای محاکمه عناصر مزدور به خصوص عاملان اهانت به ساحت انبیاء الهی و ولایت و مرجعیت شیعه استفاده کرده و با همکاری دیگر کشورهای اسلامی و ادیان الهی مانع از ادامه رفتارهای زشت و شنیع آنان شوند.

ما امت غیور و سرفراز ایران اسلامی به عاملان این نوع اقدامات سخیف ضددینی و به توهین‌کنندگان به مقدسات الهی هشدار می‌دهیم تا قبل از اینکه در آتش خشم انقلابی مسلمانان جهان گرفتار و یا به دلیل ترس از انتقامِ آزادی‌خواهان جهان، همچون سلمان رشدی ملعون به پستو خانه‌های ناامن پناه ببرند؛ از سرنوشت نکبت‌بار این عناصر خبیث، عبرت بگیرند.

ما ملت بصیر و شجاع ضمن محکومیت شدید دخالت کشورهای غربی بویژه فرانسه، انگلیس و آلمان در امور داخلی ایران و حمایت از اغتشاشگران؛ از اندیشمندان و هنرمندان متعهد می‌خواهیم به وظیفه هنر متعهدانه خود عمل کرده و از دولت انقلابی و وزارت امور خارجه می‌خواهیم همه راهکارهای قانونی و حقوقی ممکن را برای جبران این اقدام پلید و عذرخواهی عاملان و حامیان این حرکت بیشرمانه اتخاذ نمایند.

در پایان از ملت غیور کشورمان و تمامی گروه‌ها، جمعیت‌ها و اقشار مختلف در داخل و خارج کشور که با صدور اطلاعیه و بیانیه و برگزاری تجمعات، مخالفت قاطع خود را از این اقدام ننگین انجام داده‌اند تشکر کرده؛ لزوم هوشیاری و مشارکت فعال در تمامی صحنه‌های سیاسی بویژه در فریضه روشنگری جهاد تبیین را خواستاریم.

ارسال نظرات