۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۷۲۷۵۶۹
کاشانیان:

افتخارم مادری سه دخترم است

افتخارم مادری سه دخترم است
بانوی موفق جهانی علم نانو در اجتماع بزرگ بانوان ساوجبلاغ گفت: : در اسلام، زن نمونه الگوی مردان و زنان معرفی شده؛ خداوند زن فرعون و یا حضرت مریم(س) را الگو معرفی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، در اجتماع بزرگ بانوان ساوجبلاغ  که با حضور جمعی از بانوان و خانواده‌های این شهرستان برگزار شد. دکتر فائزه کاشانیان از بانوان موفق و نابغه جهانی علم نانو با اشاره به مقام زن در دین مبین اسلام اظهارداشت: در دین اسلام، زن نمونه الگوی مردان و زنان معرفی شده؛ خداوند در قرآن زن فرعون و یا حضرت مریم(س) را الگو معرفی می‌کنند.

وی با معرفی اجمالی فعالیت‌های خود، افزود: من فرزند شهر مقدس قم هستم و دارای کارشناسی ارشد فیزیک، دکترا نانو بیوتکنولوژی و فوق دکترا این رشته هستم و موفق به انجام اختراعات و تألیف کتاب‌های مختلف شده ام، اما مهم‌ترین افتخار زندگیم مادری برای سه دخترم است.

کاشانیان

تبلیغات منفی علیه خانواده

کاشانیان با بیان اینکه خداوند به همه ما کمک کند تا سه نقش اصلی؛ دختری، همسری و مادری را به نحو احسن انجام دهیم توضیح داد: متاسفانه در دنیای امروز تبلیغات زیادی علیه بانوان می‌شود و از خانواده و فرزند به عنوان عوامل سرعت گیر یک زن صحبت به میان می‌آورند.

حال آنکه امروز من مدیر عامل یک شرکت هستم و نه تنها فرزندانم مانعی برای پیشرفتم نبودند، بلکه آرامشی که به واسطه خانواده به زن در کنار ایفای نقش همسری و مادری القاء می‌شود و برکتی که حضرت زهرا (س) به زندگی ما می‌دهند در هوش اجتماعی ما تاثیرگذارتر است .

وی با معرفی یکی از مهمترین عامل‌های موفقیتش در عرصه علمی گفت: در دوران دکترا که تازه خداوند به من فرزند عطا کرده بود همزمان بایستی یک پروژه تجربی و عملی را اجرا می‌کردم و با وجود آنکه محل دانشگاه من تهران بود با ۴ مقاله موفق به دفاع از پایان نامه شدم و این برای دوستانم جای تعجب بود.

صلوات خاصه حضرت زهرا(س) عامل موفقیت در زندگی

کاشانیان در این باره بیان کرد: روز پیش از دفاع دکتری که همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) بود، صلوات خاصه حضرت زهرا (س) را در محل دفاع گذاشتم و از همه خواستم این صلوات را با هم بخوانند و به دوستانم گفتم؛ خانم حضرت زهرا(س) مادری مهربان برای همه هستند و به شما نیز پیشنهاد می‌کنم به این صلوات مداومت داشته باشید و هر مرحله سختی که پیش رو دارید قبل از آن صلوات خاصه را بخوانید که در موفقیت شما تاثیر چشمگیری دارد.

این بانوی نخبه ایرانی با اشاره به اینکه خانم‌ها در آخر الزمان مشکلات بزرگی دارند، ادامه داد: ما علمداران جامعه هستیم و بار اصلی جامعه بر روی دوش ما است و بایستی نقش‌های مختلف خود را به نحو احسن ایفا کنیم.

وی گفت: امروز دشمن تلاش می‌کند تا جامعه ما را نا امید کند اما بانوان بسیار موفقی داریم که من یکی از کوچکترین آنها هستم. دشمن القاء می‌کند که زنان با حجاب نمی‌توانند پیشرفت کنند و این درحالی است که من در تمام نشست‌های علمی دنیا با حجاب حضور پیدا کردم و هرگز در ذهنم خطور نکرد که اگر حجاب نداشتم موفق‌تر بودم.

این بانوی موفق با بیان اینکه در همه جلسات مهم سراسر دنیا با حجاب و عفت حضور پیدا کردم و احترام من نیز مضاعف شده بود، ادامه داد: در همه جای دنیا به خانمی که به عفت و خویشتنداری خود اهمیت می‌دهد احترام مضاعف می‌گذارند و من در همایش‌هایی که با حجاب حضور داشتم، و در محلی برای نماز و عبادت می‌رفتم مورد احترام واقع می‌شدم.

وی با گوشزد کردن خطرات تبلیغات دشمن علیه حجاب و عفت، گفت: آنها می‌خواهند به زور در مغز ما کنند که حجاب مانع موفقیت است، اما شما بانوان هریک می‌توانید در رشته‌های مختلف هنری و یا حتی نقش مادری و خوب تربیت کردن فرزند توانایی‌های خود را را روز به روز زیاد کنید و زیر فروغ نور فاطمه زهرا (س) به دشمن بفهمانید که حجاب و خانواده مانع رشد و پیشرفت بانوی ایرانی نیست.

کاشانیان اظهار کرد: امروز بانوی یهودی در ۳۰ سالگی خود دارای ۵ فرزند است و این درحالی است که به زنان ایرانی القا می‌کنند؛ باید مجرد بمانید و یا اگر فرزند داشته باشید، نمی‌توانید پیشرفت کنید.

وی گفت: دشمن برای ما برنامه ریزی دقیق کرده است اما محور ارزشمند و علم خیمه جامعه ما ولی مقتدری است که باید برای سلامتی ایشان دعا کنیم و سعی کنیم به فرامینش معتقدانه گوش دهیم.

ارسال نظرات