۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۷۲۷۵۷۱
مدیر مؤسسه علمی زحل مطرح کرد؛

واکاوی تحلیلی تاریخ ایران در برنامه تاریخ بدون روتوش

واکاوی تحلیلی تاریخ ایران در برنامه تاریخ بدون روتوش
حسینی با اشاره به محتوای دو فصل گذشته برنامه تاریخ بدون روتوش گفت: در نهایت این برنامه به ظهور اسلام در ایران و تعامل اهل بیت(ع) با مردم ایران خواهد رسید.

دکتر سید محمد حسینی مدیر مؤسسه علمی زحل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آغاز فصل سوم برنامه تاریخ بدون روتوش، گفت: این برنامه از طریق شبکه جهانی ولیعصر پخش می‌شود و از طریق اینترنت، نرم افزار تلفن همراه و گیرنده‌های ماهواره‌ای قابل مشاهده است.

وی در ادامه افزود: این برنامه به موضوعات و شبهات مربوط به دوران مختلف تاریخ می‌پردازد و تحلیل‌ها و رویکردهای جدید و تازه‌ترین یافته‌های علمی و پژوهشی در این حوزه را برای مخاطبین ارائه می‌دهد، ویژگی اساسی این برنامه استنادات تاریخی است و منابع کاملاً در برنامه ارائه و برای مخاطبین قابل مشاهده است‌.

حسینی خاطرنشان کرد: برنامه تاریخی بدون روتوش باتوجه به مسائل جاری در جامعه فعالیت می‌کند، برهمین مبنا در فصل اول برنامه در شرایطی بود که آیین زرتشتی و باورهای آن در جامعه در حال ترویج بود و در تاریخ بدون روتوش به مسائل زرتشت و ابطال ادعاهای آنها علیه اسلام و شبهات و ابهامات آیین آنها پرداختیم و البته تمام این رویکردها و مباحثی که مطرح می‌شود بر مبنای نقد علمی است و هیچ توهینی به ادیان و مذاهب مختلف صورت نمی‌گیرد و برنامه در فضای کاملا علمی اجرا می‌شود.

کارشناس و پژوهشگر تاریخ و کلام اسلامی با بیان اینکه فصل دوم برنامه تاریخ بدون روتوش با یک روال تاریخی همراه بود، تصریح کرد: در این فصل به مسائلی نظیر آغاز تاریخ پیدایش حکومت هخامنشیان با ظهور کوروش و به قدرت رسیدن وی و پس از آن فتح بابل و به قدرت رسیدن کمبوجیه، فتح مصر، تاریخ و فرهنگ مصر، بردیا دیگر فرزند کوروش و بررسی صحت ماجرای قتل او توسط برادرش و به قدرت رسیدن داریوش و دیگر و مسائل این خاندان پرداخته شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در فصل اول و دوم روی هم رفته ۷۲ قسمت برنامه اجرا شد و فصل سوم که از ۲۱ دی ماه آغاز شده قرار است از زمان اتفاقات دوره داریوش آغاز و تا دوره اسکندر ادامه خواهد داشت، برنامه تاریخ بدون روتوش تا بررسی مسائل دوره ساسانی و حمله اعراب به ایران و دوره اسلامی و دیدگاه اهل بیت(ع) پیرامون پادشاهان ایرانی و مردم ایران و رابطه ایشان با مردم ایران ادامه خواهد داشت.

حسینی خاطرنشان کرد: در این برنامه به بحث خدمات متقابل اسلام و ایران خواهیم رسید و این موضوع که اهل بیت عصمت و طهارت(ع) موافق حمله نظامی به ایران نبودند و در این جنگ حضور نداشتند. در فصل‌های گذشته موبدان و مبلغین زرتشتی در فضایی علمی و آرام با ما گفت‌وگو داشته و فضای مثبتی شکل گرفته است. علاقمندان می‌توانند از طریق آدرس اینترنتی www.valiasr-aj.tv زمان و اطلاعات کامل و دقیق پخش برنامه و نحوه مشاهده و دستیابی به آرشیو برنامه را دریافت کنند./۱۳۰۴/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات