۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۷۲۷۶۴۹
جانشین فرماندهی سپاه قم خبر داد؛

برگزاری اجلاس عمومی سالیانه مجمع بسیجیان استان قم

برگزاری اجلاس عمومی سالیانه مجمع بسیجیان استان قم
سردار کبیری پور گفت: اجلاس عمومی سالیانه مجمع بسیجیان در استانداری قم برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قم، سردار مهدی کبیری پور جانشین فرماندهی سپاه قم در نشست خبری اجلاس عمومی سالیانه مجمع بسیجیان استان قم که در سالن شهید فخری زاده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قم برگزار شد، اظهار داشت: این مجمع یکی از تشکل های بزرگ بسیج است که رسالت بسیار مهمی بر عهده دارد.

وی افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در استان ها و در همه سطوح بسیج گروه ها و کارگروه های تخصصی شکل گرفته است تا در راستای حل مسائل نهادهای نظام برای ایجاد گفتمان انقلاب اسلامی و گفتمان تخصصی و نظام ایران فعالیت داشته باشند.

جانشین فرماندهی سپاه قم بیان داشت: ترکیب این گروه ها از اعضای حقیقی و حقوقی تشکیل شده است که صاحب نظران علمی، نخبگانی، خبرگانی و هیئت های اندیشه ورز مرتبط با موضوعات مختلف به علاوه متولیان و مسئولان حلقه های میانی را در خود جای داده است.

وی در ادامه افزود: از بین اعضای حقوقی، نمایندگان اقشار و معاونت های بسیج با نمایندگان دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی مرتبط، می توانند عضو گروه کاری یا کارگروه شوند تا در موضوعات مختلفی به فعالیت بپردازاند.

سردار کبیری پور ابراز کرد: اهم وظایف و ماموریت هایی که گروه های تخصصی برعهده دارند عبارتند از رصد و برآورد وضعیت، ایجاد یا تشکیل بانک نظام مسائل در استان، اولویت بندی مسائل و کمک به حل مسئله، راه اندازی میزهای تخصصی و پیگیری اجرای راه حل های مصوب در گروه های تخصصی.

جانشین فرماندهی سپاه قم با اشاره به وضعیتی که از طریق سازمان بسیج ترسیم شده است، بیان داشت: تعدادی کار گروه و گروه های کاری در استان ها داشتیم که در استان قم به لحاظ نیازهایی که موجود بود، این کارگروه ها افزایش پیدا کردند.

وی در ادامه افزود: عناوین اصلی کارگروه ها عبارتند از آموزش و تربیت، فرهنگی و اجتماعی، زیربنایی، زنان و خانواده، آموزش و تحقیقات فناوری، بهداشت سلامت و محیط زیست، مدیریت و حکمرانی اقتصاد و کشاورزی.

جانشین فرماندهی سپاه قم بیان داشت: در مدت کمتر از یک سالی که این کارگروه ها تشکیل شده و فعالیت کرده‌اند تعداد ۱۴۰ مسئله تخصصی را احصا کرده و برای آنها راهکارهایی پیدا کرده اند که خروجی آن ۲۰ طرح شده است که تمام شرایط یک طرح را داشته و مسئولین و متولیان اجرایی آن نیز مشخص گردیده اند.

سردار کبیری پور در پایان خبر داد: اجلاس عمومی سالیانه مجمع بسیجیان استان قم در روز چهارشنبه ۲۸ دی ماه ۱۴۰۱ از ساعت  14:30 تا 18 در سالن کرامت استانداری قم برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات