۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۷۲۷۶۶۲
نماینده ولی فقیه در مازندران:

ترویج فرهنگ نماز با صدور بخشنامه و کاغذبازی های اداری امکان‌پذیر نیست

ترویج فرهنگ نماز با صدور بخشنامه و کاغذبازی های اداری امکان‌پذیر نیست
مازندران - امام جمعه ساری تأکید کرد: ترویج فرهنگ نماز در بین دانش‌آموزان باصدور بخشنامه و کاغذبازی های اداری امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در هشتمین اجلاسیه استانی نماز که با شعار «نماز، مدرسه، دانشگاه، خانواده و معلمان آینده» با حضور رییس ستاد اقامه کشور در اردوگاه دانش آموزی بادله ساری برگزار شد، با بیان این که نماز را باید در وجود انسان‌ها نهادینه کرد، گفت: برای نهادینه شدن باید به چهار عضو همچون سر، قلب، چشم و گوش توجه کنیم، سر از این جهت که باید معرفت و شناخت به نماز پیدا کند و به فلسفه خلقت‌مان توجه کند، دل باید نماز را قبول داشته باشد و از عمق وجودش نماز را باور کند، با چشم اگر به کسانی که جمال و چهره‌اش نماز است را ببینیم، در راغب شدن به نماز تاثیر دارد، به گوش هم برای شنیدن حرف‌هایی درباره نماز نیاز داریم.

وی با بیان این که دیدن کسی که شیفتگی نماز از سر و رویش می‌بارد بسیار مؤثر است، خاطرنشان کرد: برای نهادینه شدن نماز شناخت، باورمندی و نشان دادن افراد مختلف مؤثر است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که حجت الاسلام والمسلمین قرائتی از جمله کسانی هستند که همه وجودشان با اخلاص در خدمت نماز است، افزود: زبان، عملکرد و سیره‌ ایشان برای ما پیام است.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود بر ضرورت ترویج و گسترش فرهنگ نماز در جامعه تأکید کرد و گفت: در این بخش رسالت آموزش و پرورش و دانشگاه ها بسیار مهم است و باید با جدیت بیشتری در این مسیر گام بردارند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، گسترش فرهنگ نماز در جامعه را عامل کاهش بسیاری از مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی دانست و تصریح کرد: باید با گسترش و فرهنگ سازی این واجب دینی در جهت رشد و تعالی دینی جامعه بهره گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تأکید بر این که ترویج نمازخوانی در بین دانش‌آموزان باصدور بخشنامه و کاغذبازی های اداری امکان‌پذیر نیست، گفت: تدوین دستورالعمل ها و بخشنامه ها برای اقامه نماز خوب است اما نمی توان با این راهبرد برپایی این فریضه الهی را در جامعه نهادینه کند.

وی خاطر نشان کرد: باید اهمیت برپایی نماز در بین اقشار جامعه را با گفتمان سازی و باور قلبی نهادینه کرد و اگر به این موضوع توجه شد به طور حتم کشور سراسر نور و معرفت خواهد شد.

امام جمعه ساری با اشاره به این که هر کس در نماز اول وقت و جماعت جدیت و اهتمام داشته باشد، عهد و پیمان خود را با خدا محکم کرده است، افزود: نماز مانع خدمت نیست، بلکه باعث افزایش احساس مسؤولیت فرد می‌شود.

وی بر ضرورت حضور امامان جماعت در همه مدارس تأکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ اقامه نماز یکی از تاکیدات همیشگی رهبر معظم انقلاب است و بر همین اساس نیز باید بیش از پیش مورد توجه جدی قرار بگیرد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات