۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۷۲۷۷۹۹
حجت الاسلام قربانی در گفت‌وگو با رسا:

در مورد خدمات مجمع نمایندگان طلاب به خوبی اطلاع رسانی نشده است

در مورد خدمات مجمع نمایندگان طلاب به خوبی اطلاع رسانی نشده است
عضو مجمع نمایندگان طلاب با بیان نقش و جایگاه این مجمع به ارائه راهکار هایی برای افزایش مشارکت طلاب در انتخابات این نهاد مهم پرداخت.

حجت الاسلام علی قربانی در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با بیان اهمیت و جایگاه این مجمع گفت: با وجود اینکه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه در سال های حیات خود، فعالیت های ارزشمندی را برای طلاب به ارمغان آورده است و وجود این مجمع، امری ضروری است لکن متاسفانه هنوز برخی از طلاب اطلاعات کافی در مورد مجمع ندارند و خدمات مجمع، به صورت روشن اطلاع رسانی نشده است.

وی افزود: یکی از نکات مهمی که باید توجه نمود این است که مجمع نمایندگان طلاب، در طول عمر خود، فراز و نشیب های فراوانی داشته است و یکی از علت هایی که تا الان این مجمع، به حیات خود ادامه داده و حذف نشده این است که به فرمان حضرت امام(ره) تاسیس شده است.

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش مجمع نمایندگان برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب گفت: خواسته رهبر انقلاب این بود که این مجموعه فاخر، با بدنه حوزه متربط باشد. یعنی این مجمع باید به گونه ای ایفای نقش کند که اگر نمایندگان طلاب در جلسه ای باشند، باید حضور آن ها به گونه ای باشد که احساس کنیم تمام طلاب در آن جلسه هستند و این معنای نمایندگی طلاب است.

وی با بیان رسالت های این مجمع ابراز داشت: این وظیفه مهمی است که بر دوش نمایندگان گذاشته می شود و نمایندگان طلاب، باید دادرس طلبه ها باشند و پیام طلاب را به مدیران حوزه و حتی مدیران دولتی کشور برسانند اما متاسفانه نمایندگان مجمع در بعضی شهر ها به خوبی عمل نکرده اند و موجب تضعیف جایگاه مجمع شده اند و اگر این نقش، به خوبی انجام شود، بزرگترین تبلیغ برای مجمع است.

حجت الاسلام قربانی با انتقاد از عملکرد ستاد برگزاری انتخابات و کاهش تعداد صندوق های رأی اظهار کرد: شاید بعضی از طلاب حتی مطلع نشده باشند که قرار است انتخابات برگزار شود و متاسفانه امسال شور و نشاطی در انتخابات مشاهده نمی شود و پیش بینی بنده این است که مشارکت طلاب در این دوره، کاهش خواهد داشت.

وی در ادامه به بیان علل کاهش نشاط در انتخابات این دوره پرداخت و ابراز داشت: دو علت برای کاهش نشاط و مشارکت وجود دارد یکی اینکه انتخابات حضوری است و این مسئله برای طلاب شهرستانی، هزینه دارد و مشکل دیگر اینکه اقدامات مجمع برای برخی تبیین نشده است و برخی از طلاب گرامی، اصلا با اقدامات و فعالیت های مجمع، آشنا نیستند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب به بیان دو راهکار برای دو مشکل فوق پرداخت و گفت: برای افزایش مشارکت دو کار باید انجام شود یکی اینکه انتخابات می تواند به صورت مجازی از طریق پنل کاربری نجاح هر شخص برگزار شود و لزومی ندارد یک طلبه ای از دورترین نقطه کشور به صورت حضوری بیاید و رأی بدهد.

وی ادامه داد: راهکار دیگر این که باید ضرورت مشارکت در انتخابات مجمع برای سال های آینده تبیین شود و به نظر بنده تنها راه ملموس نمودن ضرورت وجود مجمع، این است که مصوبات مجمع به صورت شفاف برای طلاب بیان شود. به عنوان مثال، مرکز خدمات و شهرک مهدیه، از خدمات مجمع است اما این تبیین نشده و خدمات مجمع، منحصر در این دو نیست.

حجت الاسلام قربانی در انتها با تقدیر از اقدامات آیت الله اعرافی اظهار داشت: الحمدلله در دوران مدیریت ایشان، از افراد مجمع بیشتر استفاده شده و ما باید از این فرصت برای پررنگ نمودن نقش مشورتی  نمایندگان طلاب استفاده کنیم زیرا این مجمع می تواند بازوی توانمند شورای عالی حوزه و مرکز مدیریت حوزه های علمیه باشد.

ارسال نظرات