۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۷۲۷۹۹۵

«بانک‌زدها» فیلمی ارزشی

«بانک‌زدها» فیلمی ارزشی
«بانک‌زدها» با وجود بهره بردن از زبان طنز، کاری ارزشی است که در آن موضوعات روز جامعه مدنظر قرار می‌گیرد.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، جواد اردکانی، کارگردان فیلم سینمایی «بانک‌زدها» در گفت‌وگویی با بیان اینکه این فیلم را اثری ارزشی می‌داند، گفت: در کارنامه من فیلم‌های عموماً دفاع مقدسی وجود دارد؛ آثاری که در آنها به سرداران جنگ پرداخته می‌شود،حال ممکن است این سوال پیش آید چرا چنین فیلمی را جلوی دوربین برده‌ام. «بانک‌زدها» اثری ارزشی است که از زبان طنز برای بیان مفاهیم دینی و انقلابی بهره برده است.

وی افزود: فیلم‌هایی نظیر «بانک‌زده‌ها» الزام این روزهای سینمای کشورمان هستند چون در این قبیل تولیدات تلاش می‌شود با زبان طنز انتقادات اجتماعی و فرهنگی مطرح شود. در این کار همچنین سعی کردیم نقدهایمان شکلی شعاری نداشته باشد چون برخی مواقعی تنها در شکل کلامی مشکلات بازگو می‌شود درصورتیکه در این فیلم، قصه روایتگر نقدهاست.

اردکانی تاکید کرد: مرز طنز دغدغه مند با آثار سخیف اینجاست که در طنز سالم تلاش می‌شود تا مشکلات شناسایی شده و راهکاری بر حل آن اندیشیده شود اما در طنز سخیف و گیشه، برای فروش هر موضوع و حرف نادرستی بیان می‌شود به نحویکه دیدن این قبیل تولیدات برای خانواده‌ها مضر است.

اردکانی

این کارگردان درباره کارهای آینده‌اش گفت: مدتی است در پی ساخت سریالی درباره سوریه و مدافعان حرم هستم، اما متاسفانه تعویض پیاپی مدیران اجازه نمی‌دهد تا کار جلوی دوربین رود هرچند ناامید نیستم و تلاش می‌کنیم در نهایت این کار را جلوی دوربین ببریم، زیرا نیاز است تا پیرامون مدافعان حرم کارهای نمایشی تولید شود.

وی در انتها بیان کرد: برای ساخت فیلم‌هایی با محوریت مقاومت باید دو نکته را مدنظر داشت. ابتدا اینکه آثار توسط افرادی خبره و کار بلد ساخته شود. دوم اینکه این تولیدات را افراد متعهد و باورمند به انقلاب جلوی دوربین برند زیرا معتقدم کار سفارشی و بدون باور هیچ تاثیرگذاری مثبتی به همراه ندارد.

ارسال نظرات