۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۷۲۸۱۱۵
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران خبر داد؛

ثبت همایش ملی علامه حسن زاده آملی در پایگاه اسنادی علوم جهان اسلام

ثبت همایش ملی علامه حسن زاده آملی در پایگاه اسنادی علوم جهان اسلام
مازندران - مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران از ثبت همایش ملی علامه حسن زاده آملی در پایگاه اسنادی علوم جهان اسلام خبر داد.

حجت الاسلام محمدجواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، از ثبت همایش ملی علامه حسن زاده آملی در پایگاه اسنادی علوم جهان اسلام خبر داد.

وی افزود: همان طور که مقام معظم رهبری، در پیام تسلیت خود به مناسبت ارتحال علامه حسن زاده(ره) فرمودند، ایشان یکی از نوادر دوران هستند.

حجت الاسلام قائمی با اشاره به این که علامه در کنار وجوه خاص علمی و معرفتی خود، از خصوصیات ویژه، یعنی هزینه کردن ثروت اجتماعی خود، برای نظام و رهبری برخوردار بودند، تصریح کرد: در جوامع سیاسی اجتماعی، از جمله ایران اسلامی، یکی از نیازمندی های مهمی که در دفاع از آرمان ها و مبانی نظری حاکم بر نظام و سیستم اجتماعی هر واحد سیاسی اهمیت دارد، پرورش و تولید ثروت های اجتماعی و حاضر بودن این ثروت ها، برای خرج شدن در راه آرمان مقدس است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، افزود: زمانی که انقلاب و نظام، دفاع از جمهوری اسلامی و شخص مقام معظم رهبری را نیاز داشت؛ مرحوم علامه حسن زاده، به عنوان یکی از مفاخر جهان تشیع و اسلام و فخر جامعه انسانی در عصر حاضر، به میدان آمد و از جایگاه و ثروت اجتماعی خویش هزینه کرد.

وی بیان کرد: از این رو، مجموعه مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران، بنیاد ملی نخبگان استان مازندران و دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران، در نظر دارد، در راستای تکریم خدمات علمی و عرفانی آن عالم بزرگ، اقدام به برگزاری همایشی در محدوده جغرافیایی ملی، با امتیاز Isc کرد.

حجت الاسلام قائمی با بیان این که در یک نگاه کلی، می توان برای این همایش، دو حوزه فعالیتی ترسیم کرد، گفت: نخست تولید کتاب تحت عنوان تکریم نامه از مجموعه آثار ایشان، با هدف تسهیل سازی مطالعه و فهم آثار علمی علامه که کارگروه های آن شکل گرفته است و مشغول فعالیت هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران ادامه داد: دومین نگاه، برداشت های علمی، در استخراج دیدگاه های ناب، عرفانی و نظر این عالم ربانی در حوزه های مختلف دانشی، با ارائه مقالات علمی از سوی اساتید و دانش آموختگان حوزه و دانشگاه است.

وی با اشاره به این که کمیته علمی در حال بررسی و دسته بندی آثار رسیده به دبیرخانه و در عین حال، برگزاری پیش نشست های علمی با دعوت از شاگردان علامه و صاحب نظران در این حوزه هستند، تصریح کرد: امید است این تلاش ها، گامی در ترویج منش های اخلاقی، عرفانی و علمی آن عالم فقید باشد.

حجت الاسلام قائمی با بیان این که مقالات رسیده به دبیرخانه این همایش علمی آثار منتخب و برتر تعیین و با نمایه سازی در پایگاه استناد علوم اسلامی مجموعه مقالات همایش تدوین و تولید و مقالات برگزیده در یکی از مجلات علمی پژوهشی به چاپ خواهد رسید.

حسن شیخی

افشین ایمانی
ارسال نظرات