۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۷۲۸۱۴۷
امام جمعه موقت کاشان:

برای رسیدن به حریت و آزادی واقعی باید عبد خدا بود

برای رسیدن به حریت و آزادی واقعی باید عبد خدا بود
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه عبودیت همراه با حریت و آزادی واقعی است، گفت: برای رسیدن به حریت و آزادی واقعی باید عبد خدا بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار در تفسیر دعای بیستم صحیفه سجادیه و ادامه دعای مکارم الاخلاق که درمسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: دعا روح و جسم انسان را آرام می‌کند و انسان را به آرامش می‌رساند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: خداوند انسان را برای معرفت و اخلاق و رشد و کمال آفریده است و این در حالی است کبر و غرور انسان را از اوج عزت به اوج ذلت می‌کشاند.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به معنای وسیع عبادت، گفت: عبادت هم شامل اطاعت از خدا و اجرای فرامین او می‌شود و هم شامل عبودیت و پرستش می‌شود.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه منظور از عبادت خداوند تنها انجام واجبات و پرهیز از محرمات نیست، افزود: انجام هرکاری که مورد رضایت خدا باشد عبادت خدا بوده و یکی از نمونه‌های عبادت آرام صحبت کردن و پرهیز از فریاد است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه عبادت هفتاد جزء دارد، گفت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید، بالاترین جزء عبادت، تلاش برای کسب مال حلال است.

وی افزود: نگاه محبت آمیز به والدین و برادر دینی عبادت است و عبادت تنها نماز و روزه نیست، عبادت هم شامل پرستش است و هم شامل اطاعت می‌شود و اطاعت نیز هم شامل واجبات و هم شامل غیر واجبات می‌شود حتی شامل تفکر نیز می‌شود.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: امیرمومنان (ع) می‌فرماید کسی که در نعمت‌های خداوند تفکر می‌کند عبادت خوبی است و عبادت خداوند و عبد خداوند بودن تنها راه انسان برای رسیدن به عزت است.

وی افزود: امیرمومنان(ع) می‌فرماید، برای عزت من کفایت می‌کند تا من عبد تو باشم و تنها رسیدن به عزت عبودیت خدا است و راه دیگری برای عبودیت وجود ندارد.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه عبودیت همراه با حریت و آزادی واقعی است، گفت: برای رسیدن به حریت و آزادی واقعی باید عبد خدا بود و خود را از بند قل و زنجیر‌های هوای نفس، صفات زشت و زنجیر‌های شیطان و طاغوت رها کرد تا آزاده واقعی بود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات