۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۷۲۷۵۶۰
امام جمعه موقت کاشان:

حضرت فاطمه زهرا تجسم عینی و عملی قرآن بود

حضرت فاطمه زهرا تجسم عینی و عملی قرآن بود
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار حضرت فاطمه زهرا(س) را تجسم عینی و عملی قرآن دانست و گفت: تمام قرآن در وجود آن حضرت(س) مجسم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در ادامه تفسیر آیه ۳۱ سوره مبارکه ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) تجسم عینی و عملی قرآن است.

وی با اشاره به اینکه تمام قرآن در وجود آن حضرت مجسم بود، افزود:  قرآن در وجود اهل بیت(ع) و چهارده معصوم مجسم است.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه قرآن بهترین معارف، اعتقادت و ارزش‌های اخلاقی را مطرح می‌کند، ادامه داد: قرآن بهترین سبک زندگی و بهترین رفتار‌ها و واجبات و زشتی‌ها و محرمات را بیان می‌کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار اظهار داشت: اعتقادات اهل بیت(ع) و ائمه معصومین از همه بهتر و محکم‌تر و رفتار و سبک زندگی آن‌ها در انجام واجبات از همه جلوتر بود.

وی اهل بیت(ع) را تسجم قرآن دانست و ابراز داشت: تمام تکاملات حضرت فاطمه زهرا(س) در زمان کوتاه ۱۸ سال عمر ایشان بود که این امر بیانگر آن است که انسان این توانایی را دارد که در مدت کوتاه عمر به خود کمال برسد.

امام جمعه موقت کاشان اقامه نماز را از دیگر ویژگی‌های خاص فاطمه زهرا(س) دانست و افزود: آن بزرگوار مظهر اقامه نماز و صلاه بود و حضرت در این عرصه نیز گوی سبقت را از همه ربوده بود.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه فاطمه زهرا(س) در عرصه انفاق ایثار می‌کرد، افزود: اهل بیت (ع) هم کفو با قرآن هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انسان علاوه بر ایمان قلبی باید عمل صالح نیز داشته باشد، گفت: از بهترین نمونه‌های عمل صالح نماز و زکات و انفاق است و خداوند در قرآن مکرر بعد از نماز تأکید بر زکات دارد که این نیز به این معنی است که یکی را بدون دیگری نمی‌پذیرد.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه ریشه برخی انحرافات در جامعه فقر نیست و ضعف ایمان است، افزود: دستی که از دست خدا بیرون آورده شود، شیطان دست او را خواهد گرفت و گرفتار هوای نفس خواهد شد.

به گفته وی یکی از عوامل انحرافات ضعف معنویت است و اگر اهل نماز باشیم بسیاری از انحرافات ناشی از ضعف ایمان برطرف خواهد شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات