۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۷۲۷۱۲۱
امام جمعه موقت کاشان تبیین کرد؛

نکات تفسیری آیه ۳۱ سوره مبارکه ابراهیم

نکات تفسیری آیه ۳۱ سوره مبارکه ابراهیم
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: انسان‌ها به لحاظ تکوینی چه بخواهند و چه نخواهند عبد خداهستند و هیچکس از دایره قدرت خداوند خارج نیست و همه تحت حکومت خدا هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار در ادامه تفسیر آیه ۳۱ سوره مبارکه ابراهیم که درمسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: در آیه قبل پیام تهدید آمیز به کفار بود، اما در این آیه پیام محبت آمیز برای بندگان صالح است.

وی افزود: انسان‌ها به لحاظ تکوینی چه بخواهند و چه نخواهند عبد خداهستند و هیچکس از دایره قدرت خداوند خارج نیست، همه ما تحت حکومت خداهستیم و محکوم به اجرای قوانین الهی هستیم.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: همه انسان‌ها حتی قدرتمندترین انسان‌ها به مرور زمان قدرت خود را از دست داده و بیمار و زمین گیر شده محکوم به مرگ هستند، بنابراین انسان‌ها به لحاظ تکوینی چه بخواهند چه نخواهند عبد خدا هستند.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه مطیع خدا بودن به انسان ارزش می‌دهد، افزود: عبد خدا و مطیع خدا بودن در گرو مومن بودن انسان است و هرکس مومن خدا باشد عبد واقعی خدا است.

وی با بیان اینکه مومن واقعی کسی است که به لوازمات ایمان پایبند باشد، گفت: عبد خدا بودن سبب عزت است و جای دیگر هیچ خبری نیست.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه انسان در دنیا با چهار محور اساسی رابطه دارد و اسلام نیز بر این چهار محور تأکید دارد، افزود: یکی از این چهار ارتباط به خدا است که نماد آن در نماز و دعا است.

وی افزود: دومین محور ارتباط با خود است و انسان با سعادت کسی است که با خودش رابطه خوبی داشته باشد و گناه نکند و خود را جهنمی نکند، بنابر این اگر انسان خودشناسی قوی داشته باشد به دنبال تزکیه نفس خواهد بود.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه سومین محور ارتباط با مردم در قالب مسائل اخلاقی و اجتماعی و اخلاقی است ادامه داد: چهارمین محورارتباط با طبیعت است که طبیت از ما انتظار تفکر در طبیعت و استفاده صحیح از طبیعت را دارد.

وی افرود: ویژگی یک جامعه توحیدی در این است که افرادی که در آن جامعه زندگی می‌کنند هم رابطه شان با خدا وهم با مردم خوب باشد و نخستین گام در رابطه با خدا نماز است و نماز نماد رابطه با خدا است و آن هم اقامه نماز است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات