۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۷۲۸۳۴۴

ماجرای انجام تکلیف درسی فرزند رهبر انقلاب

ماجرای انجام تکلیف درسی فرزند رهبر انقلاب
این روزها که مساله صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف بر سر زبان ها افتاده است، جا دارد به روایتی از انجام تکلیف درسی فرزند رهبر معظم انقلاب بر روی کاغذ پاکت میوه اشاره کنیم.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، این روزها که مساله صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف بر سر زبان ها افتاده است جا دارد به خاطره ای از رهبر معظم انقلاب در دوران دفاع مقدس و ریاست جمهوری ایشان که کشور درگیر کمبود های ناشی از فضای حاکم بر کشور بود اشاره کنیم.

داستان از این قرار است که مدرسه‌ای که آقای میثم خامنه‌ای، فرزند رهبر معظم انقلاب درس می‌خواندند، آقای سادات‌اعلایی،‌ معلم این دبستان از دانش‌آموزان می‌خواهد که مقوایی برای درس ریاضی تهیه کنند و این رسمی که در تصویر می‌بینید را روی آن ترسیم کنند و به مدرسه بیاورند.

ایام جنگ بود و کمبود اقلام؛ مقوا هم به راحتی پیدا نمی‌شد لذا رهب رمعظم انقلاب که در آن ایام رئیس‌جمهور بودند، یک پاکت مقوایی که آن زمان به جای کیسه نایلونی برای خرید میوه و اقلام استفاده می‌شد را باز می‌کنند و برای انجام رسم به فرزندشان می‌دهند و این جمله را خطاب به معلم روی آن مقوا می‌نویسند:
«آموزگار محترم! مقوا نداشتیم، من به میثم و دیگر بچه‌ها گفته‌‌ام از این کاغذها که باید دور ریخته می‌شد استفاده کنند. لطفا مؤاخذه نکنید بلکه تشویق هم بفرمائید. سیدعلی خامنه‌ای»

 

ماجرای انجام تکلیف درسی فرزند رهبر انقلاب بر روی کاغذ پاکت میوه

ارسال نظرات