۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۹
کد خبر: ۷۲۸۶۶۷
رییس ستاد دهه فجر استان اصفهان:

مردمی بودن، مبنای برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی است

مردمی بودن، مبنای برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی است
اصفهان ـ رضایی در بیان ویژگی‌ برنامه‌های اجرایی دهه فجر گفت: سعی بر این بوده که برنامه‌های پیش‌بینی شده فراگیر و مردمی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، غلامرضا رضایی رییس ستاد دهه فجر استان اصفهان در نشستی خبری با توجه به هجمه دشمنان به نظام و حکومت اسلامی و سوء استفاده از عدم اطلاع جوانان و نوجوانان و همچنین ضعف مسوولان در انجام وظایف خود، گفت: نوجوانان و جوانان در حوادث انقلاب و قبل از آن  نبودند که وقایع را درک کنند و همه مسوولین و افرادی که در حاکمیت دخیل بودند باید کوتاهی‌های صورت گرفته را که موجب آسیب زدن به انقلاب و حاکمیت و سوء استفاده دشمن از اشتباهات و نسبت دادن آن به انقلاب و حاکمیت و نظامی که مردمی‌ترین حکومت بوده را پاسخگو باشند.

رضایی خاطرنشان کرد: زمانی که خصوصیات انقلاب را برمی‌شماریم، یکی از مردمی‌ترین و مهم‌ترین اتفاقات سطح جهان و کشور است و در این راستا باید امسال به‌صورت مؤثرتر و پربارتر به برنامه‌های انقلاب پرداخته شود. حکمرانی دینی و الهی، تغییر محوریت حاکمیت و حکومت، دخیل شدن مردم در سرنوشت خود، تغییر کارکرد دین از جمله پیامدهای پیروزی انقلاب اسلامی در کشور است.

وی در راستای برشمردن ویژگی‌های برنامه‌‌های برنامه‌ریزی شده بزرگداشت دهه فجر، اظهار کرد: در ستاد دهه فجر استان سعی بر این بوده که برنامه‌های  پیش‌بینی شده در تمام نقاط فرماندهی و شهرداری استان حتی روستاها اجرایی و فراگیر و مردمی باشد و این برنامه در همه ارگان‌ها از جمله مدارس، مساجد، هیئت‌های مذهبی، کانون‌ها، هیئت‌های مذهبی، هنرمندان، پایگاه‌های بسیج، مراکز تولید، و حتی بهره‌برداری از حوزه برنامه‌ریزی روحانیون و دانشگاه‌ها و اصحاب رسانه در تصمیم‌گیری‌ها و اتاق فکرها اجرایی شود.

رییس ستاد دهه فجر استان پیش از اعلام برنامه‌های استان در دهه فجر در قالب درخواستی از اصحاب رسانه بیان کرد: الان بهترین و مناسب‌ترین فرصت است که از همه مسوولین در هر رده‌ای که هستند مطالبه‌گری کنید و ببینید عمل و پایبندی به وظایف ایشان در حوزه انقلاب و ارزش‌ها و شعارهای انقلاب تا چه اندازه بوده.

وی ضمن تشکر و قدردانی از فرمانداران پیگیر و مطالبه‌گر استان در اجرا و برگزاری برنامه‌هایی دهه فجر در کل استان اصفهان لیستی از برنامه‌های اجرایی در 12 تا 22 بهمن‌ماه داد و افزود: اولین برنامه دهه فجر روز 12 بهمن سالروز ورود حضرت امام به میهن اسلامی در گلستان شهدای اصفهان برگزار خواهد شد.

رضایی به نواختن زنگ انقلاب در سطح مدارس اشاره کرد و گفت: همزمان با این برنامه در حدود 50 مدرسه زنگ انقلاب توسط مدیران انقلابی به صدا در می‌آید و از طرفی حرکت تیم‌های ورزشی از جمله اسکی، دوچرخه‌سواری، موتورسواری، اسب‌دوانی، عطر افشانی و غبارروبی از مزار شهیدان کل استان به ویژه شهدای انقلاب اسلامی، همکاری قریب 80 مسجد از مساجد استان با موضوع دهه فجر و ولادت حضرت علی، برنامه پیشگامان انقلاب در عرصه‌های مختلف از جمله عرصه مبارزاتی، صنعت و علم، غبارروبی و گلاب‌شویی مرقد حضرت امام ره، و بانگ تکبیر الله اکبر در شب 22 بهمن در جاهای مختلف و.... از جمله برنامه‌های اجرایی ستاد دهه فجر استان اصفهان خواهد بود./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات