۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۷۲۸۷۴۳
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت ایجاد بسترهای گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

ضرورت ایجاد بسترهای گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه
مازندران - امام جمعه ساری بر ضرورت بستر سازی به منظور گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منگر در جامعه تأکید کرد و گفت: تحقق این امر مهم با فرهنگ نماز محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در گردهمایی ائمه جمعه استان که در عباس آباد برگزار شد، با بیان این که نماز برای ما یک مسأله حیاتی و مهم است، افزود: باید از همه ظرفیت ها به منظور ترویج و گسترش این واجب دینی در جامعه بهره گرفته شود.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به اجلاسیه نماز، افزود: هر نمازگزار به نوبه خود از نماز بهره می‌برد در این میان جوانان و نوجوانان از این فریضه دینی بهره بیشتری خواهند برد بر همین اساس والدین و اساتید این حقیقت را در رابطه با نماز و جوان به یاد داشته باشند و وظیفه ای را که بر دوش آنها است را به خوبی بشناشند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که همه روانشناسان و مخاطبان دینی قبول دارند که ارتباط با یک مخاطب، فرع بر روانشناسی مخاطب است، ادامه داد: ابتدا باید دنیای یک مخاطب به ویژه نسل جوان را بشناسیم چون یک جوان از روحیه و ویژگی های خاصی برخوردار است و پس از شناخت لازم مطابق با آن ویژگی ها با او رفتار کنیم و در این صورت است که می توانیم نسل جوان را جذب کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به آیه ۱۳ سوره مبارکه شورا تاکید کرد: وظیفه ما اقامه دین است، چرا که این وظیفه اصلی همه انبیاء الهی است و ما هم که وارث انبیاء هستیم در این خصوص وظیفه مهمی برعهده داریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که اقامه دین به اقامه عمود دین یعنی نماز است، تصریح کرد: همه ما باید برای اقامه نماز سنگ تمام بگذاریم، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مراکز آموزشی و دستگاه‌های فرهنگساز که در رأس آنها علما و روحانیت مخاطبان اصلی اقامه نماز هستند.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود بر ضرورت بستر سازی به منظور گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد و گفت: تحقق این امر مهم با فرهنگ نماز محقق خواهد شد، یعنی با نماز زمینه‌ای را به‌وجود بیاوریم که منکری وجود نداشته باشد که بخواهیم نهی کنیم‌./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات