۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۷۲۸۸۸۵
نماینده ولی فقیه در مازندران:

گسترش فعالیت های قرآنی موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود

گسترش فعالیت های قرآنی موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، گسترش فعالیت های قرآنی را موجب کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی شهرستان نوشهر، ضمن تبریک ایام بیض و سالروز خجسته میلاد امیرالمومنان(ع)، گفت: از بهترین کارهایی که در چنین ایامی می توان انجام داد فعالیت های قرآنی است که با اهداف ائمه اطهار(ع) و انقلاب اسلامی هماهنگ است.

وی با بیان این که نوشهر از شهرهایی است که اعتقادات دینی و قرآنی و نگاه قرآنی دینی و ولایی در آن بسیار چشمگیر است، افزود: اگر آسیب هایی هم در این منطقه وجود دارد به دلیل حضور گسترده مسافرانی با فرهنگ های مختلف است، اما هر جا فرهنگ قرآنی حاکم باشد، آسیب های اجتماعی نیز به حداقل ممکن خواهد رسید.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که کسانی که در اغتشاشات اخیر کشور دستگیر شدند از نماز و قرآن کاملاً بیگانه بودند، تصریح کرد: اگر جامعه بخواهد در آن تغییری ایجاد شود باید فرهنگ قرآنی در سطوح مختلف نهادینه شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، برگزاری و تقویت جلسات قرآنی در سطح شهرها را موجب رشد و تعالی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: هر چه در عرصه های دینی و قرآنی هزینه کنیم باز هم کم است.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت تقویت زیرساخت های قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: اگر بخواهیم در استان جریان تفسیر شکل بگیرد باید علاوه بر آن، حداقل پنج جلسه تفسیر قرآن در مساجد به‌صورت هفتگی با مدت زمان کوتاه برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که باید موضوع سند توسعه فعالیت های قرآنی در سطح شهرستان ها مورد توجه جدی قرار گیرد، افزود: امیدواریم شاهد گسترده شدن فعالیت‌های قرآنی در این مناطق باشیم چون گسترش فعالیت های قرآنی در هر منطقه ای موجب کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی خواهد شد.

امام جمعه ساری با تأکید براین که مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت ده میلیون حافظ قرآنی باید با جدیت دنبال شود، تصریح کرد: به قرآن توجه کنیم تا قرآن هم به ما توجه کند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات