۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۷۲۸۸۰۷
نماینده ولی فقیه در مازندران:

اعتقاد به ارزش های انقلاب باید در عمل ثابت شود

اعتقاد به ارزش های انقلاب باید در عمل ثابت شود
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی گفت: مسؤولی که نسبت به ارزش های انقلاب بیگانه باشد، نشستن او پشت میز غیر شرعی است و شهدا از این امر راضی نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن تبریک سالروز خجسته میلاد امام جواد(ع) و حضرت علی اصغر، ایام دهه فجر، سالروز ورود امام راحل به کشور با بیان این که جشن های دهه مبارک فجر باید مردمی برگزار شود، گفت: به طور قطع ۲۲ بهمن امسال یک شور و شعف بسیار بهتری از همه سال‌های پیش از کرونا خواهد داشت.

وی با بیان این که به شکرانه دور شدن کرونا و ناامید کردن دشمن بعد از اغتشاشات مردم باید ثابت کنند که پرشورتر از قبل در صحنه حضور دارند، افزود: شور و شعور حماسی میان مردم کمتر از اوایل انقلاب نیست، انتظار داریم که ادارات و نهادها هم با شور انقلابی و احساس مسؤولیت در راستای تقویت آرمان های انقلاب و خدمت به مردم تلاش کنند.

امام جمعه ساری با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهور در خصوص مسأله حجاب، خاطرنشان کرد: حجاب یک مسأله شرعی، قانونی و هویت فرهنگی است و اماکن و اصناف باید به وظیفه خود در این خصوص عمل کنند و مسؤولان ما نباید در این زمینه حالت انفعال به خودشان بگیرند، باید دشمن را در این زمینه ناکام بگذاریم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که برنامه های فرهنگی دستگاه ها باید با محوریت شورای فرهنگ عمومی برگزار شود، تصریح کرد: برنامه ها در سطح محلات نیز باید مسجد محور برگزار شود تا شاهد تقویت برنامه های فرهنگی در سطح جامعه باشیم.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت نظارت بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر چاپ کتب تأکید کرد و افزود: باید تقویت کتاب های فاخر دینی و فرهنگی در اولویت برنامه های این وزارت خانه باشد.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با بیان این که تلفیق دهه فجر با انقلاب اسلامی همان اسلام ناب است، تاکید کرد: احیای تمام اسلام از جمله بعد سیاسی اسلام هدف انقلاب بود، دشمنان ما از بعد مذهبی نگرانی ندارند، اما می گویند که انقلاب نباید بعد سیاسی داشته باشد یا اینکه اسلام سیاسی احیا شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که باید دهه فجر را جدی بگیریم و برای ۲۲ بهمن برنامه‌ریزی کنیم تا راهپیمایی دشمن شکن در همه شهرها و روستاها داشته باشیم، تصریح کرد: به طور حتم حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن امسال ادامه دهنده راه شهدا است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی همچنین امروز در آیین آغاز به کار دهه مبارک فجر در گلزار شهدای ساری گفت: یکی از معجزه های انقلاب این است که امروز بعد از گذشت بیش از چهار دهه شور و حرارت انقلاب اسلامی در دل‌های مردم همچنان گرم و داغ است.

وی با بیان این که دشمن در حال ترویج ضدارزش‌ها در جامعه است، افزود: در حوزه عفاف و حجاب لازم است که همه مردم توجه داشته باشند، مسأله حجاب یک موضوع مهم شرعی و دینی است و وظیفه همه ما است که نسبت به این یادگار حضرت فاطمه الزهرا(س) توجه بیشتری داشته باشیم.

امام جمعه ساری با تأکید براین که مسؤولان نیز باید توجه داشته باشند که خانواده های آنها به در ارزش‌های دینی، انقلابی، اخلاقی و مسائل عفاف و حجاب تعهد داشته باشند، گفت: مسؤولی که نسبت به این ارزش ها بیگانه باشد، نشستن او پشت میز غیر شرعی است و شهدا راضی نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که اعتقاد با زبان و ادعا نیست بلکه با عملکرد است، گفت: یک مسؤول در نظام اسلامی باید نسبت به مسائل سازمانی، موضوع عفاف و حجاب و استفاده بهینه از وقت و امکانات دغدغه داشته باشد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات