۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۷۲۸۹۱۰
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

امام راحل برای احیای دین اسلام قیام کردند

امام راحل برای احیای دین اسلام قیام کردند
کرمانشاه ـ آیت الله علما گفت: در زمان حضرت علی(ع) نیز جنگ نرم و سخت حسب شرایط آن دوره وجود داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه به نقش اثرگذار سپاه و ارتش در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران دارای نظامی مردمی است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو در هفته جاری، افزود: پانزدهم بهمن ماه مصادف با سالروز ولادت حضرت علی(ع) و آغاز ایام البیض و مراسم اعتکاف است.

امام جمعه کرمانشاه با یادآوری بیانات رهبر انقلاب درباره اهمیت حضور جوانان در مراسم اعتکاف، ضمن اشاره به سالروز رحلت حضرت زینب(س) در هفدهم بهمن ماه، به نقش تبیین گرانه ایشان در واقعه کربلا اشاره کرد.

وی افزود: اگر واقعه کربلا مورد تبیین قرار نمی گرفت، اکنون مراسم اربعین با حضور ۲۰ میلیون نفری جمعیت برگزار نمی‌شد.

آیت‌الله علما خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بر ضرورت تبیین انقلاب تاکید کردند زیرا انقلاب ریزه‌کاری‌های فراوانی دارد. 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: هفدهم بهمن سالروز تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام است که در سال ۱۳۶۶ به‌فرمان امام راحل تشکیل شد.

آیت‌الله علما با گرامیداشت نوزدهم بهمن ماه به‌عنوان روز نیروی هوایی ارتش، گفت: نیروی هوایی ارتش با کرنش و تواضع در مقابل امام خمینی(ره) با جان خود بازی کردند و کمر آمریکا را شکستند درواقع آنها پیروزی انقلاب اسلامی را تسریع بخشیدند.

این عالم کرمانشاهی به بخشی از بیانات اخیر رهبر انقلاب درباره تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران مبنی بر عدم اثرگذاری تحریم‌ها و بی‌تدبیری‌ها بر قدرت کشور، اشاره کرد.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: همچنین معظم له در جمع کارآفرینان فرمودند حل مشکلات محسوس معیشتی و رفاه خانوار بدون رشد اقتصادی ممکن نیست و بر ضرورت توجه به معیشت مردم تاکید کردند.

آیت‌الله علما با بیان اینکه رهبر انقلاب خواستار افزایش جلب رضایتمندی‌ مردم شدند، گفت: کارخانه‌داران و صاحبان تولید به مردم امید تزریق کنند زیرا معظم‌له فرمودند مردم باید به دولت و دست‌اندرکاران آن امیدوار باشند.

وی با اشاره به موضوع چپاول و غارتگری کشورهای استعماری، افزود: نفت و گاز پشتوانه‌های محکمی برای ملت هستند و جمهوری اسلامی ایران از این منابع بی‌نیاز است برهمین مبنا مسئولان امر باید چنین ظرفیت‌هایی را تقویت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه همچنین در خطبه نخست نماز جمعه، گفت: خداوند همان‌گونه که در قرآن جلوه‌گر شد در وجود امیرالمومنین علی(ع) نیز جلوه کرد.

آیت‌الله علما خاطرنشان کرد: در زمان حضرت علی(ع) نیز جنگ نرم و سخت حسب شرایط آن دوره وجود داشته است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به سادگی به دست نیامده، افزود: امام راحل برای احیای دین اسلام قیام کردند.

آیت‌الله علما با بیان اینکه حضرت علی(ع) در حکم ۱۲۴ هزار پیامبر بود، گفت: در عالم نظیر ایشان وجود ندارد و ایشان جامع‌ همه کمالات هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه حضرت علی(ع) بزرگترین سرمایه است، عنوان کرد: ما مفتخر به ولایت امیرالمؤمنین علی(ع) هستیم./1400/

ارسال نظرات