۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۷۲۹۲۱۵
دبیر ستاد امربه معروف ونهی ازمنکر استان قم:

تحریم دشمنان، نشان دهنده حرکت ستاد در مسیر درست است

تحریم دشمنان، نشان دهنده حرکت ستاد در مسیر درست است
حجت الاسلام گرجی گفت: تحریم اتحادیه اروپا نشان دهنده این است که ستاد امربه معروف ونهی ازمنکر راه درستی را انتخاب کرده و توانسته دشمنان را از عملکردهای خوب خود ناراحت کند.

به‌ گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اصغر گرجی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در نشست رسانه ای که قبل از ظهر امروز در سالن جلسات ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم برگزار شد با اشاره به تحریم دبیر و ستاد امر به معروف و نهی از منکر توسط اتحادیه اروپا اظهار داشت: تحریم دشمنان انقلاب اسلامی نشان دهنده این است که ستاد امربه معروف ونهی ازمنکر، خار چشم دشمنان و راه درستی را انتخاب کرده و توانسته است دشمنان را از عملکردهای خوب خود ناراحت کند.

وی در ادامه افزود: این را باید بدانیم که یهود و نصارا به هیچ وجه از ستاد امر به معروف و نهی از منکر راضی نخواهند بود؛ مگر زمانی که این ستاد گوش به فرمان آنان بوده و به خواسته ها و درخواست‌های آنها جامه عمل بپوشاند که البته هرگز چنین اتفاقی رقم نخواهد خورد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به نامه امام راحل به شورای انقلاب اسلامی جهت تشکیل اداره امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت: شورای انقلاب اسلامی به موجب این مرقوم مأموریت دارد که اداره ای به اسم‏‎ ‏«امر به معروف و نهی از منکر» در مرکز تأسیس نماید؛ و شعبه های آن در تمام کشور‏‎ ‎‏گسترش پیدا کند؛ و این اداره، مستقل و در کنار دولت انقلابی اسلامی است و ناظر به‏‎ ‎‏اعمال دولت و ادارات دولتی و تمام اقشار ملت است.

وی در ادامه افزود: نظر امام راحل تشکیل اداره امر به معروف و نهی از منکر است که هم وزن دولت باشد؛ نه زیر مجموعه دولت که بودجه گیر و دستورگیر از آن بوده و توسعه و ضیغ عملکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر به دست دولت ها رقم بخورد.

نظر امام راحل برای تشکیل اداره امربه معروف و نهی ازمنکر

حجت الاسلام گرجی خاطرنشان کرد: نظر امام راحل این است که «دولت انقلاب اسلامی مأمور‏‎ ‎‏است که اوامر صادره از این اداره را اجرا نماید و این اداره مأمور است که در سراسر‏‎ ‎‏کشور از منکرات به هر صورت که باشد جلوگیری نماید و حدود شرعیه را تحت نظر‏‎ ‎‏حاکم شرعی یا منصوب از قِبَل او، اجرا نماید و احدی از اعضای دولت و قوای انتظامی‏‎ ‎‏حق مزاحمت با متصدیان این اداره ندارند».

وی در ادامه افزود: حجت الاسلام والمسلمین سید احمد آقای خمینی (ره) در سال ۱۳۷۲ می گوید اگر در سال ۱۳۵۸ گذاشته بودند که اداره امربه معروف و نهی از منکر تشکیل شود، جلوی بسیاری از انحرافات گرفته شده و بسیاری از مشکلاتی که امروزه برای کشور ما پیش آمده است، پیش نمی آمد و افسوس که مانع شکل گیری اداره امر به معروف و نهی از منکر شدند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در جواب سوال خبرنگاری که پرسید شما در طول این مدت برای تحقق دستور امام راحل مبنی بر اداری شدن امر به معروف و نهی از منکر چه اقداماتی داشتید؟ اظهار داشت: من از بهمن ماه سال گذشته که مسئولیت دبیری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم را برعهده گرفتم با افراد مختلف با تشکیل جلسات و تماس های متعدد با برخی از مسئولان پیگیری هایی داشتم که علاوه بر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم، ستاد امر به معروف و نهی از منکر کل کشور نیز با نمایندگان مختلف جلسه گذاشته و این خواسته امام را مطالبه کرده اند تا  ان شاءالله جایگاه امر به معروف و نهی از منکر، جایگاهی باشد که مد نظر امام راحل بوده است؛ اما هنوز نتیجه عملی در بر نداشته است.

حجت الاسلام گرجی در جواب سوال خبرنگار دیگری که پرسید برخی از مواقع احساس می شود که ستاد امر به معروف و نهی از منکر از قدرت لازم برای انجام کامل وظایف خود برخوردار نیست پاسخ داد: به نظر من این حس که وجود دارد احساس درستی است؛ اما آنچه که باید به آن هم توجه شود این است که همین ستاد امر به معروف و نهی از منکری که احساس می شود قدرت لازم را ندارد، توانسته است با قدرت کم خود، صدای رسانه های دشمنان انقلاب اسلامی را درآورد.

وی در ادامه از بودجه محدود ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلایه کرده و عنوان داشت: یکی از مطالباتی که ما از دولت و مجلس انقلابی داریم این است که به تامین هزینه‌های لازم ستاد امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه کنند و امکانات و بودجه آن به صورت حداقلی تامین گردد؛ زیرا بودجه دریافتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم برای تامین حقوق عوامل خود، بودجه جاری و بودجه هزینه‌ای که دارد، بسیار کم و محدود است.

تحریم دشمنان، نشان دهنده حرکت ستاد در مسیر درست است

ستاد امربه معروف ونهی ازمنکر، نهادی مطالبه گر است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم ابراز کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر، نه نهاد قضایی است و نه نهادی انتظامی؛ بلکه ستادی مطالبه‌گر می باشد که باید گزارش ها، معضلات و منکرات را مانند دیده بان سلامت اخلاقی و اجتماعی جامعه را رصد کرده و به مراجع ذیربط منتقل کند و در این راستا مطالبه‌گری داشته باشد.

حجت الاسلام گرجی بیان داشت: شماره تلفن گویای ستاد امر به معروف و نهی از منکر ۳۲۹۲۰۹۷۰ ۰۲۵ است که البته به دنبال راه اندازی سامانه جامعی برای دریافت و پیگیری شکایات مردمی نیز هستیم که برای راه اندازی آن باید زیرساخت‌ها و امکانات مالی لازم فراهم شود و امیدواریم مقدمات آن به زودی فراهم گردد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در پایان بیان داشت: نقطه قوت و نقطه عطف ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، تشکیل تشکّل های مردمی است که ستاد معروف و نهی از منکر استان قم سعی دارد تشکل های مردمی را تشکیل داده و تقویت کند تا از ظرفیت‌های مردمی غفلت نشود.

ارسال نظرات