۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۷۲۹۲۶۵
حجت الاسلام ناجی تشریح کرد؛

برنامه های کارگروه حوزه و روحانیت در ایام الله دهه فجر

برنامه های کارگروه حوزه و روحانیت در ایام الله دهه فجر
اصفهان ـ مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان به تشریح برنامه‌های کارگروه حوزه و روحانیت در حوزه علمیه اصفهان در ایام الله دهه فجر پرداخت.

حجت الاسلام علیرضا ناجی مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه حوزه علمیه اصفهان همواره از پیشتازان فعالیت‌های فرهنگی و انقلابی بوده است، گفت: در ایام الله دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، کارگروه کمیته حوزه و روحانیت ستاد بزرگداشت دهه فجر در حوزه علمیه اصفهان فعالیت‌های گسترده‌ای با محوریت مباحث قرآنی، فرهنگی، هنری، علمی و تربیتی داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه بصیرت افزایی سیاسی از جمله اقداماتی است که همواره در دستور کار حوزه علمیه اصفهان بوده است، افزود: برگزاری 50 نشست بصیرت سیاسی در سطح مدارس علمیه استان اصفهان، همایش آشنایی با اندیشه های قرآنی امام خامنه‌ای و برگزاری کارگاه‌های جهاد تبیین برای کارکنان مدارس علمیه از جمله برنامه‌های بصیرتی حوزه علمیه اصفهان بوده است.

حجت الاسلام ناجی از برگزاری کارگاه دو روزه خوانش بیانیه گام دوم انقلاب و تبیین رسالت حوزه علمیه ویژه طلاب هادی سیاسی خبر داد و اظهار کرد: 56 اعتکاف دانش آموزی در سطح استان اصفهان توسط طلاب طرح امین حوزه علمیه اصفهان، مسابقات قرآنی ویژه طلاب و خانواده طلاب، مسابقات خطابه و ادعیه خوانی طلاب، فضاسازی داخلی و بیرونی مدارس علمیه استان اصفهان از دیگر اقداماتی است که با رویکردها و سیاستگذاری های دهه فجر در حوزه علمیه اصفهان صورت گرفته است.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه علمیه استان اصفهان خاطرنشان کرد: تبلیغ استانی مبانی و گفتمان انقلاب اسلامی توسط طلاب طرح هجرت و روحانیون مستقر، اعزام اساتید و مبلغان حوزه علمیه به مناطق تبلیغی از دیگر اقداماتی است که در ایام دهه فجر در حوزه علمیه اصفهان انجام شده است.

وی پاسداشت و بزرگداشت بزرگان و علمای حوزه علمیه را از برنامه‌های همیشگی حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد و گفت: در همین راستا کنگره بزرگداشت آیت الله جوادی هفتمین چهره ماندگار تبلیغی استان اصفهان با حضور با شکوه طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان برگزار گردید.

حجت الاسلام ناجی با اشاره به اعزام طلاب خارجی مستبصر جامعه المصطفی به فعالیت‌های تبلیغی، تصریح کرد: این طلاب به تبیین اهداف و مبانی و گفتمان انقلاب اسلامی در سطح جهان پرداخته و اثرگذاری ویژه‌ای بر روی مخاطبین خود دارند.

وی ادامه داد: جلسه کارگروه کمیته حوزه و روحانیت در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان برای برنامه ریزی دقیق فعالیت‌های ایام الله دهه فجر برگزار شده است و برنامه ریزی برای حضور طلاب در راهپیمایی 22 بهمن ماه، هماهنگی اجرای برنامه در  ۱۴۰ روستا  با عنوان ده شب ده برنامه از سوی روحانیون مستقر در تمام استان اصفهان، برگزاری مسابقه از کتاب صعود ۴۰ ساله ویژه مبلغان، برگزاری همایش های پیاده روی و جشن های خیابانی توسط مبلغین در محل استقرار از دیگر اقدامات این کارگروه بوده است.

مدیر روابط عمومی حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه تهیه محتوای تبلیغی دهه فجر برای مبلغان از فعالیت‌های کارگروه حوزه و روحانیت بوده است، اظهار کرد: به منظور آشنایی بیشتر طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان با دستاوردهای انقلاب اسلامی، اردوی یک روزه ۲۰۰نفر از ایثارگران طلبه استان به همراه خانواده آنان در شاهین شهر و بازدید از مجموعه هواپیما سازی جمهوری اسلامی(هسا) برگزار گردید.

وی با اشاره به برگزاری همایش جهاد تبیین در شمال و غرب اصفهان با حضور حجت الاسلام طیبی فر و آیت الله مهدوی، عنوان کرد: حضور بر سر مزار شهداءدر شهرستان های مختلف، سرکشی به خانواده محترم شهدا، برگزاری نشست علمی با حضور دکتر رنجبر با رویکرد جهاد تبیین ویژه اساتید حوزه و نخبگان تبلیغی، برگزاری مراسم گرامیداشت دهه فجر در مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) و تهیه و انتشار ویژه نامه صبح صادق با رویکرد دهه فجر به صورت پرسش و پاسخ توسط نمایندگی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در سطح شهر اصفهان بخش دیگری از فعالیت‌های انجام شده در کارگروه حوزه و روحانیت است.

حجت الاسلام ناجی با دعوت از عموم مردم به ویژه طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه برای حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، گفت: امسال قطعا شاهد حضور و انسجام باشکوه تر از گذشته در راهپیمایی 22 بهمن خواهیم بود و ملت ایران با حضور خود شکست توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن را به جهانیان اعلام خواهند کرد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات