۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۷۲۹۲۷۳
دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان تأکید کرد؛

لزوم تربیت نیروهای کارآمد بر اساس اصول و ارزش های اسلامی

لزوم تربیت نیروهای کارآمد بر اساس اصول و ارزش های اسلامی
حجت الاسلام والمسلمین فرزانه گفت: متاسفانه موفق نشدیم براساس اصول و متناسب با ارزش ها، نیروهای کارآمد تربیت کرده و کمبود نیروی انسانی تراز انقلاب را مشاهده می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر فرزانه دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان در دیدار با حجت الاسلام محمد مهدی محققی مدیر عامل خبرگزاری رسا با تبریک ایام الله دهه فجر، توجه به آرمان‌ها، ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی تاکید کرد.

وی در ادامه افزود: بعد از حادثه سقیفه و انحراف ایجاد شده در مسیر ترسیم شده، توسط پیامبر گرامی اسلام(ص) ائمه اطهار(ع) سعی کردند اصول، ارزش ها و آرمان های اصلی باقی بمانند.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تأکید بر این که حضرت امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین اصول و ارزش ها هیچ چگونه کوتاهی نکردند ابراز کرد: متاسفانه ما موفق نشده ایم بر اساس این اصول ها و آرمان ها و متناسب ارزش ها، نیروهای کارآمد خود را تربیت کرده و کمبود نیروی انسانی تراز انقلاب را به عینه مشاهده می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه از شهید سپهبد سردار حاج قاسم سلیمانی به عنوان تجسم اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی یاد کرد و یاد و خاطره این شهید والامقام را گرامی داشت.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اقبال زایدالوصف و روزافزون جامعه به ویژه نسل جوان به مسائل معنوی و ارزشی اظهار داشت: امروزه برخلاف آنچه که برخی از افراد در صدد القای آن هستند، از تدین مردم نه تنها کاسته نشده؛ بلکه بیشتر نیز شده است؛ چنانکه برای اعتکاف امسال در شهر مشهد تعداد ۴۲ هزار نفر ثبت نام کرده بودند که به دلیل مشکلات و کمبود مکان، تنها ۱۲ هزار نفر مساجد گنجایش و ظرفیت پذیرش معتکفان را داشت و این از برکات انقلاب اسلامی است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان استکبار ستیزی، عدالت خواهی، محرومیت زدایی، ولایت مداری را از اصول و ارزش های اصلی انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی با وحدت و حرکت مردم حول محور امام و ولایت شکل گرفت و امروزه نیز بقاء و تداوم انقلاب اسلامی در گرو حفظ این اصل مسلم است.

م/

ارسال نظرات