۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۷۲۹۳۱۷
حجت الاسلام فولادی وندا:

وضعیت جمعیتی کشور حال مناسبی ندارد

وضعیت جمعیتی کشور حال مناسبی ندارد
استاد حوزه و دانشگاه گفت: جوانان ما دیرهنگام ازدواج می کنند و تن به مسئولیت در سن بهنگام نمی دهند و آمار های وحشتناکی از تجرد قطعی در کشور داریم.

به گزارش خبرنگار گروه جمعیت و تعالی خانواده خبرگزاری رسا، حجت الاسلام فولادی وندا استاد حوزه و دانشگاه و فعال حوزه جمعیت با اشاره به تبیین راهبرد حمایت از ناحیه دولت و خانواه ها در موضوع حیاتی جوانی جمعیت گفت: برای حل بحران جمعیت باید دو مسئله اقتصادی و اجتماعی دقت و اهمیت بسیاری بدهیم مثلا ایجاد شغل و مسکن از آن دسته دغدغه هایی است که جوانان را به امر ازدواج ترغیب می کند.

وی افزود: انتظارت و توقعات اقتصادی را باید کاهش بدهیم و راهبرد سوم در مسئله اقتصاد حمایت های تشویقی و حمایتی در سطح کلان جامعه از سوی دولت می باشد مثلا سنوات تحصیلی دانشجویی مادر را متناسب با تعداد فرزندان می توان کاهش داد.

حجت الاسلام فولادی وندا با بیان اینکه شرایط شغلی بانوان برای تسهیل کرد، ابزار کرد: کاهش ساعت کار برای بانوان دارای فرزند، دورکاری و اعطاء امتیازات اختصاصی از دیگر مشوقاتی است که می تواند در فرندآوری نقش موثری را ایفا کند.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه زوج های جوان را باید برای باروری توانمد کنیم، خاطرنشان کرد: هزینه های گزاف پزشکی از مشکلات و موانع جدی بر سر راه برخی از زوج های ایرانی است که حمایت های دولتی را می طلبد.

فعال حوزه جمعیت با یادآوری اینکه جوانان متاهل صاحب فرزند را باید در اولویت استخدامی قرار دهد، ادامه داد:  بکارگیری جوانان متاهل و جلوگیری از سقط جنین باید بگونه ای به همراه جریمه های سنگین باشد که هیچ شخص و پزشکی جرات برچنین کاری نداشته باشد.

وی اشاره ای نیز به مجازات سنگین بر طلاق های بی دلیل داشت و تصریح کرد: طلاق باید مبغوض ترین حلال و آخرین راه حل باشد و با مشاوره های رایگان باید زوجین را به زندگی برگرداند و برای طلاق نیز جریمه های سنگین قرار داد.

حجت الاسلام فولادی وندا افزود: قله آمال و آرزوی جوان امروز ایرانی یک زندگی لاکچری بی درد سرِ شیک تجملاتیِ تک فرزندی است و متاسفانه این فرهنگ غلط در فیلم و سریال های ما نیز تبلیغ می شود لذا باید با اصلاح فیلمانه ها و جلوگیری از مجوز ساخت چنین فیلم هایی، این فرهنگ غلط باید اصلاح شود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به بحران جمعیت اظهار داشت: وضعیت جمعیتی کشور حال مناسبی ندارد و جوانان ما دیرهنگام ازدواج می کنند و تن به مسئولیت در سن بهنگام نمی دهند و آمار های وحشتناکی از تجرد قطعی در کشور داریم و این حال با تبلیغ فرهنگ غلط و ورود فرهنگ غربی ایجاد شد لذا امروز هم باید با فرهنگ این وضعیت را سرو سامان داد.

 

ارسال نظرات