۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۷۲۹۶۲۲
به مناسبت ایّام پیروزی انقلاب اسلامی و سالگرد آیت الله ملامحمدجواد صافی برگزار می‌شود:

نشست بررسی تاریخی ادبی کتاب (کلمه الحق)

نشست بررسی تاریخی ادبی کتاب (کلمه الحق)
به مناسبت ایّام پیروزی انقلاب و سالگرد آیت الله ملامحمدجواد صافی نشست بررسی تاریخی ادبی کتاب (کلمه الحق) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، به مناسبت ایّام پیروزی انقلاب و سالگرد آیت الله ملامحمدجواد صافی نشست بررسی تاریخی ادبی کتاب (کلمه الحق) برگزار می‌شود.

مسئول موسسه فرهنگی (اندیشه و تمدّن شیعه) گفت: این کتاب که از بهترین منظومه‌های ادبی در بیان تاریخ سیاه دوران پهلوی است، اثر آیت الله آخوند ملا محمد جواد صافی پدر بزرگوار دو مرجع عالیقدر آیات عظام صافی گلپایگانی رحمه الله علیهم می‌باشد که در همان زمان رضاخانِ دیکتاتور سروده شده است.

اکبری شاهرودی در ادامه افزود: این کتاب بسیار مورد علاقه امام راحل بود و به دستور ایشان برای اولین بار چاپ و منتشر شد. منظومه‌ای با ادبیاتی قوی و جذّاب که نشانگر طبع و قریحه بالای سراینده می‌باشد؛ طبع بالایی که مقام معظم رهبری آن را بارها ستوده است.

مسئول موسسه اندیشه و تمدّن شیعه بیان کرد: بیان دقیق نکات تاریخی به همراه تحلیل درست با زبان شعر آن هم از سوی یک فقیه مجاهد و بصیر در آن عصر، ارزش این کار را نشان می‌دهد و باید این اثر ارزشمند مورد توجه مورخان و شعرا قرار گیرد.

وی ادامه داد: این نشست با حضور شاعر ارجمند جناب آقای حامد حجّتی و بیان جنبه‌های تاریخی و ادبی منظومه کلمه الحق در روز چهارشنبه ۲۶ بهمن همزمان با سالگرد آیت الله آخوند ملامحمدجواد صافی گلپایگانی و با همکاری حسینیه هنر قم برگزار می‌ شود.

علاقمندان می‌توانند در روز چهارشنبه ۲۶ بهمن از ساعت ۱۶ جهت شرکت در این نشست، به نشانی: قم، نبش میدان روح الله(معلم۱۲)، پلاک ۱۳۱، حسینیه هنر، مراجعه کنند.

نشست بررسی تاریخی ادبی کتاب (کلمه الحق)

ارسال نظرات