۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۷۲۹۶۸۲

ششمین نمایشگاه کتاب دین در قم آغاز به کار کرد

ششمین نمایشگاه کتاب دین در قم آغاز به کار کرد
ششمین نمایشگاه کتاب دین با حضور رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، استاندار قم و جمعی از مسئولان در محل نمایشگاه دائمی استان قم آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، ششمین نمایشگاه کتاب دین ظهر امروز در نمایشگاه دائمی استان قم با حضور مسئولان آغاز به کار کرد.

آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم، امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، ابوالقاسم مقیمی معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم، حسین صفری معاون اقتصاد و فرهنگ مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، حمید خرمی رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم و جمعی از فعالان حوزه نشر و اهالی قلم در این مراسم حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به حضار و مهمانان خیرمقدم گفت و تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را توسعه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.

در ادامه آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین طی سخنانی به اهداف برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی اشاره کرد و گفت: تقویت بنیه فرهنگی جامعه یکی از اصلی‌ترین اهداف این نمایشگاه است چراکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود.

وی افزود: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی که موجب رونق تألیف، تصنیف و فعال کردن چاپخانه‌ها و در یک کلام رونق فرهنگی و ترویج فرهنگی دینی می‌شود، در خنثی‌کردن توطئه‌های فرهنگی دشمنان نقش مؤثری دارد.

رئیس جامعه مدرسین یکی دیگر از اهداف برپایی نمایشگاه‌های کتاب را تشویق و ترغیب مردم به مطالعه کتاب عنوان کرد و گفت: در نظر گرفتن تخفیف مناسب برای خرید کتاب زمینه‌ساز توسعه بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌شود.

در پایان این مراسم از کتاب «موسوعه شیخ صدوق» که توسط انتشارات «خانه فرهنگ صدوقی» تدوین و منتشر شده است، رونمایی شد.  

ششمین نمایشگاه کتاب دین از ۲۶ بهمن‌ماه تا یکم اسفندماه به مدت یک هفته از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۱ پذیرای علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی است.

ارسال نظرات