۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۷۲۹۶۹۲
استاندار اصفهان:

نارسایی در حوزه اجرا و عدم احصای ظرفیت ها از مشکلات حوزه جمعیت است

نارسایی در حوزه اجرا و عدم احصای ظرفیت ها از مشکلات حوزه جمعیت است
اصفهان ـ مرتضوی گفت: نارسایی در قوانین و آیین نامه ها، نارسایی در حوزه اجرا، رصد نادرست و عدم احصای ظرفیت های داخلی مجموعه ها از بزرگترین مشکلات حوزه جمعیت در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت استان اصفهان با حضور دکتر سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و برخی مدیران کل دستگاه های اجرایی به صورت ویدیو کنفرانس با حضور فرمانداران استان برگزار شد.

در این نشست دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان سه مسئله اساسی کشور را معیشت، مسکن و ازدواج دانست و بیان کرد: با توجه به اهمیت این سه موضوع بایستی حضور مدیران در جلسات مربوطه فعال و پویا باشد.

وی بحث جمعیت را از دغدغه های مقام معظم رهبری عنوان کرد و ادامه داد: وظیفه ما فعالیت در این حوزه است تا به یک برنامه واضح و عملیاتی دست یابیم. از این رو انتظار می رود مدیران کل دستگاه های اجرایی شخصاً در جلسات شرکت و با حضور فعال خود روند جلسه را به سمت اجرایی شدن هدایت کنند.

استاندار اصفهان عنوان کرد: هر چند که دغدغه ها در حوزه جمعیت جدی است اما فرصت جبران داریم. خانواده به عنوان اصلی ترین نهاد اجتماع که نقش بی بدیلی در تربیت و پرورش نسل جامعه دارد؛ بایستی به شأن و جایگاه حقیقی خود برسد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: درخصوص جمعیت، امروز به ظرفیت تغییر گفتمان در جامعه رسیده ایم. در گذشته کنترل جمعیت ملاک گفت‌وگو بود و اکنون افزایش جمعیت. این تغییر گفتمان نگاه رو به جلو است.

وی در خصوص دغدغه های اساسی حوزه جمعیت در کشور، عنوان کرد: نارسایی هایی که در قوانین و آیین نامه ها وجود دارد، نارسایی در حوزه اجرا، رصد نادرست و عدم احصای ظرفیت های داخلی مجموعه ها از بزرگترین مشکلات حوزه جمعیت در کشور است.

استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت آموزش صحیح و کاربردی در حوزه جمعیت، گفت: اگر در ذهن دانش آموزان مقام و منزلت صحیح مادر که در مکتب اسلام به آن پرداخته شده است معنا پیدا کند رویکرد جامعه و نسل جوان به خانواده تغییر خواهد کرد.

دکتر مرتضوی افزود: ظرفیت آموزش و پرورش در سالهای اخیر به خوبی دیده نشده در صورتی که می توان به بهترین نحو از ظرفیت آموزش استفاده کرد.

وی اظهار کرد: همچنین مدیران دستگاه های اجرایی بایستی به نحوی رفتار کنند که اگر مادری فرزند خود را به محل کار آورد از سر تکریم به آن نگاه شود.

استاندار اصفهان در خصوص رویداد بوم نویسی استان که ذیل قرارگاه جوانی استان شکل گرفته است، بیان کرد: این رویداد امکانی برای رصد، پیمایش و ارزیابی مسیر است در این راستا اگر نیاز به ورود استانداری بود تمام قد برای رسیدن به اقدامات عملیاتی آماده هستیم.

دکتر مرتضوی تأکید کرد: ستاد جوانی جمعیت در شهرستان های استان تشکیل شود و فرمانداران سیاست های ابلاغی ملی و استان را تا رسیدن به نتیجه دنبال کنند و به مدیریت استان بازخورد دهند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات