۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۷۲۹۷۳۰
امام‌جمعه اسفراین:

خدمت به ایثارگران از راه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

خدمت به ایثارگران از راه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
حجت‌الاسلام موسوی گفت: خدمت به ایثارگران یکی از راه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و ما نباید از این مهم غافل شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمد موسوی، امام‌جمعه شهرستان اسفراین، امروز، در دیدار با خانواده شهیدان برات دانایی و ابراهیم دهقانیان، با اشاره به جایگاه شهدا و ایثارگران، اظهار داشت: شهدا و ایثارگران چشم‌وچراغ جامعه هستند.

وی افزود: ما باید تلاش کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه رواج پیدا کند و یکی از راه‌های ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت خدمت به ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا است.

حجت‌الاسلام موسوی اضافه کرد: ما مدیون شهدا و ایثارگران هستیم؛ چراکه آن‌ها در دوران 8 سال دفاع مقدس از جان خود گذشتند و نگذاشتند ذره‌ای از خاک و ناموس ما دست دشمن بیفتد

وی ادامه داد: شهدا با عمل به هنگام خود و با حضور در عرصه جهاد فی سبیل الله از نظام اسلامی دفاع کردند و قطعاً اگر این حضور مجاهدانه شهدا نمی‌بود این پیروزی‌ها و این عزت و افتخار حاصل نمی‌شد.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: ما نباید اجازه دهیم یاد و نام این شهیدان گران‌قدر و ایثارگران به فراموشی سپرده شود اگر در این مورد کوتاهی کنیم دشمنان از احساسات خانواده‌های ایثارگران و شهدا سوءاستفاده کرده و در میدان یکه‌تازی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم زحمات و ایثارگری‌های این عزیزان درگذر زمان کمرنگ شده یا از بین برود باید از هر فرصتی برای گرامیداشت شهدا و ایثارگران استفاده کنیم و یکی از راه‌های قدردانی از شهدا و ایثارگران خدمت به خانواده آن‌ها است.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به وظایف مسؤولان در قبال خانواده‌های شهدا و ایثارگران، افزود: مسؤولان و متولیان امر باید بدانند که ما مدیون شهدا و ایثارگران هستیم و این انقلاب به بهای فداکاری‌های با ارزش این عزیزان به‌دست‌آمده و تاکنون پابرجا مانده است.

امام‌جمعه اسفراین گفت: خدمت به ایثارگران و خانواده‌های شهدا وظیفه تمام مسؤولان است و در این راستا مسؤولان باید برای رفع دغدغه‌های آن‌ها احساس تکلیف کرده و به وظایف خود در این خصوص عمل نمایند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات