۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵
کد خبر: ۷۲۹۸۰۸
نماینده ولی فقیه در کاشان:

پیامبر اکرم بزرگترین جلوه خدا است

پیامبر اکرم بزرگترین جلوه خدا است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی جریان غدیر را استمرار مبعث برشمرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) بزرگترین جلوه خدا بوده و از ازل تا ابد هیچ روزی به شرافت مبعث نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شنبه شب به مناسبت مبعث پیامبر اسلام(ص) در جمع مردم ویدوجا، با اشاره به اینکه از ازل تا ابد هیچ روزی به شرافت مبعث نیست، گفت: غدیر با همه عظمتش استمرار مبعث است.

وی یکی از مضامین دعای مبعث را درخواست رزق و روزی زیاد در دوران کهنسالی از خدا دانست، افزود: این موضوع بیانگر جامعیت دین اسلام است که هم به معنویت و هم به زندگی مادی انسان‌ها توجه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خاطرنشان کرد: خداوند جلوه‌های مختلفی از گل و ماه و خورشید است و هر یک از انسان‌ها نیز جلوه‌ای از جلوه‌های خدا هستند، اما در این بین پیامبر اکرم (ص) بزرگترین جلوه خدا است و از ازل تا ابد هیچ روزی به شرافت مبعث نیست، حتی غدیر با همه عظمتش استمرار مبعث است.

وی ادامه داد: پیامبراکرم(ص) با این جایگاه و عظمت می‌فرماید، هیچ پیامبری مانند من اذیت نشد که معنای عادی این کلام پیامبر آن است که هیچ پیامبری مانند من طی مدت ۲۳ سال و اهل بیت(ع) من طی مدت ۲۵۰ سال بلکه تا الان اذیت نشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: پیامبر و یاران او به اندازه‌ای اذیت شدند که سال هفتم بعثت از ابوطالب می‌خواهد برای در امان ماندن از آزار مشرکین در شعب ابی طالب پناه بگیرند، آن‌ها در شعب ابی طالب محاصره اقتصادی و اجتماعی شدند.

وی با اشاره به اینکه برخی دین پیامبر را پذیرفتند، اما نماز خواندن و پیشانی به روی خاک گذاشتن را در شانیت خود ندانستند و نپذیرفتند، اظهار داشت: مرز بین اسلام و کفر نماز است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: برخی نیز به پیامبر اعلام کردند همه دین تو را می‌پذیریم، اما جانشین آینده باید برای قبیله ما باشد، پیامبر با اینکه به حمایت این قبیله بزرگ نیاز داشت، اما اعلام کرد اختیار ولایت و جانشینی برای خداوند است. 

وی از یهود به عنوان مهمترین دشمن پیامبراکرم(ص) طی این ده سال نام برد و ابراز داشت: در جنگ احزاب یهود، منافقین و مشرکین مکه ده هزار نیرو آوردند و طراح این جنگ یهود بود.

به گفته وی امروز بعد از ۱۴۰۰ سال، وارث زحمات پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بوده و ما امت پیامبراکرم(ص) و شیعه امیرمومنان (ع) هستیم و این افتخار بزرگی برای ما است که با هیچ چیز عوض نمی‌کنیم./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات