۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۷۲۹۷۵۷
نماینده ولی فقیه در کاشان:

مسلح شدن به سلاح علم یک امتیاز است

مسلح شدن به سلاح علم یک امتیاز است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت:مسلح شدن به سلاح علم یک امتیاز است و خداوند در قرآن، تقوا، جهادو علم آموزی را از امتیازات و ملاک انسان‌ها نسبت به یکدیگر می‌داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی نماینده ولی فقیه در کاشان پنجشنبه شب در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه فیض به لزوم کاربردی شدن پایان نامه‌های دانشجویی اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا گره‌ای از مشکلات نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت باز شود.

وی افزود: تأسیس دانشگاه غیر انتفاعی علامه فیض در سال ۸۳ توسط برخی فرهیختگان کاشان با هدف رفع کمبود ظرفیت‌های آموزشی دانشگاه‌های دولتی و جلوگیری از خروج سرمایه‌های انسانی دانشگاه قابل تقدیر و تجلیل است.

به گفته وی حضور یکصد استاد حق التدریس و تعدادی از اساتید دانشگاه کاشان کیفیت خوبی برای این دانشگاه می‌تواند داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان به ارتباط دانشگاه و صنعت تأکید کرد و با اشاره به اینکه عدم بازار اشتغال از مهمترین دلائل کاهش دانشجو در سال‌های اخیر است، گفت: نیاز سنجی رشته‌های دانشگاهی برای جذب دانشجو و مهارت آموزی دانشجویان همزمان با تحصیل باید در دستور کار دانشگاه باشد.

وی ادامه داد: مسلح شدن به سلاح علم یک امتیاز است و خداوند در قرآن، تقوا، جهاد و علم آموزی را از امتیازات و ملاک انسان‌ها نسبت به یکدیگر است دانسته و به تعبیر امیرمومنان علم سلطان است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: کم رنگ شدن علوم پایه، علوم انسانی، رشته‌های انسانی و ریاضی و عدم استقبال دانش آموزان و دانشجویان از رشته‌های مورد نیاز به راهکار کوتاه مدت و بلند مدت نیاز دارد و دانش آموزان باید به این باور برسند که برخی رشته‌ها برای آینده آن‌ها و کشور نیاز و مفید است.

وی برگزاری تور‌های علمی بین مدارس و دانشگاه‌ها و بازدید از مراکز رشد و پارک‌های علم و فن آوری برای اقناع سازی ورود به رشته‌ها را ضروری دانست و گفت: رشته‌های مورد نیاز هم به لحاظ علمی و هم برای ایجاد اشتغال و آینده دانشجویان حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در کاشان بورسیه شدن دانشجویان را یکی دیگر از راهکار‌های جذب دانشجو دانست و عنوان کرد: برای افزایش رشته‌های جدید و معرفی دانشگاه نیاز به برنامه ریزی است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات