۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۷۲۹۸۲۸
نماینده ولی فقیه در کاشان:

والدین، فرزندان خود را با پیامبر اکرم و اهل بیت آشنا کنند

والدین، فرزندان خود را با پیامبر اکرم و اهل بیت آشنا کنند
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: امروز نسل جوان شناخت کلی از فوتبالیست‌های جهان دارد، اما شناخت کلی از پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز در دیدار با اقشار مختلف مردم در مسجد حضرت رقیه با اشاره به شناخت و وظایف هریک از ما نسبت به ائمه اطهار(ع)، گفت: شناخت کلی، محبّت و تسلیم فرامین ائمه (ع) بودن سه حق ائمه (ع) بر ما است.

وی افزود: امروز نسل جوان شناخت کلی از فوتبالیست‌های جهان دارد، اما شناخت کلی از پیامبراکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) ندارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر اینکه ائمه اطهار (ع) را باید دوست داشته باشیم و این دوست داشتن را به ان‌ها بگوئیم، اظهار داشت: محبت ائمه اطهار (ع) را در خلوت خود ابراز کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه با اشاره به این فرمایش پیامبر اکرم (ص) که فرزندان خود را با سه ویژگی محبت به پیامبر، محبت به اهل بیت (ع) و تلاوت قرآن تربیت کنید، گفت: روزی که هیچ سایه‌ای به جز سایه خدا نیست، حاملان قرآن به همراه پیامبران و برگزیدگان او در سایه خدا هستند.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: تلاش کنید برای پدر و مادر ذکر صلوات داشته باشید و به آن‌ها هدیه کنید تا آن‌ها نیز متقابلا به شما هدیه بدهند.

وی با اشاره به اینکه خداوند به واسطه کودکانی که قرآن تلاوت می‌کنند و کهنسالانی که محاسن خود را در مسیر اسلام سفید کرده اند عذاب را از قوم آنها برداشت، افزود: اگر کوچکتر‌ها بزرگتر‌ها را احترام کند مانند کسی است که خدا را احترام کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین احسان به والدین را از دستورات خداوند در قرآن دانست و ابراز داشت: به والدین خود احسان کنید چه در قید حیات باشند و چه نباشند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات