۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۷۲۹۸۷۲

جشنواره مجلات علمی واحد‌های آموزشی حوزه‌های علمیه برگزار شد

جشنواره مجلات علمی واحد‌های آموزشی حوزه‌های علمیه برگزار شد
جشنواره مجلات علمی واحد‌های آموزشی حوزه‌های علمیه با حضور آیت الله اراکی در سالن مرحوم آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار و از نفرات برتر تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مراسم هفتمین جشنواره مجلات علمی واحدهای آموزشی حوزه های علمیه امروز در سالن مرحوم آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار و از نفرات و مجلات برتر تجلیل شد.

این مراسم با حضور آیت الله اراکی عضو شورای عالی حوزه های علمیه، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه های علمیه، مدیران و معاونان پژوهشی استان ها، اعضای هیئت تحریریه، سردبیران مجلات آموزشی و اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام اکبرپور به ارائه گزارشی از هفتمین جشنواره مجلات علمی واحد‌های آموزشی حوزه‌های علمیه پرداخت و گفت: از اولین آیین جشنواره مجلات در سال ۹۱ تا امروز شاهد برگزاری ۵ دوره مراسم اختتامیه دوسالانه و یک دوره سالانه مجلات بودیم و امروز هفتمین جشنواره را در حالی برگزار می کنیم که شاهد رشد ۷۰ درصدی مجلات واحدهای آموزشی هستیم.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی در تبیین سیاستها، برنامه‌ها و اولویت‌های معاونت پژوهش حوزه های علمیه در واحدهای پژوهشی اظهار داشت: سیاست ما در مقطع سطح یک این است که پژوهش به عنوان مکمل آموزش مورد توجه قرار گیرد.

مقیم حاجی در ادامه ابراز داشت: آنچه که در سطح یک و دو مدنظر است ایجاد روحیه تحقیق و پژوهش و پیگیری علمی می باشد که این امر نیاز به تسلط به مهارت های نگارشی دارد، ما پژوهش را واقعا فراتر از قلمی کردن یافته های تحقیقی می دانیم و خودمان را مکلف می دانیم که به ترویج مجموعه فرایند تحقیق که طلبه را بارور می کند، بپردازیم.  

در ادامه آیت الله اعرافی با تبریک عید مبعث نبوی و اعیاد پربرکت پیش رو و آرزوی توفیق برای عزیزانی که در عرصه پژوهش در حوزه های علمیه مشغول تلاش هستند، خاطرنشان کرد: یکی از امتیازات حوزه‌های علمیه در طول تاریخ و مخصوصاً حوزه های علمیه شیعی رصد کردن و  به روز بودن در حمایت علمی و پژوهشی از ارزشهای اسلامی است.

عضو شورای عالی حوز های علمیه در ادامه اظهار داشت: در این دوران ۲۰۰ ساله ای که جهان اسلام با چالش های فکری بسیار گسترده روبرو شده است می بینیم که حوزه‌های علمی شیعه به وسیله پژوهش های عالی در تراز متناسب با نیازهای روز همیشه پیش قدم در مبارزه با انحراف بودند.

ارسال نظرات