۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۷۲۹۸۹۷
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان خبر داد؛

برگزاری ویژه برنامه های روز شهید در لرستان

برگزاری ویژه برنامه های روز شهید در لرستان
حجت الاسلام هاشمی با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد شهید گفت: ویژه برنامه هایی در این راستا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام هبت اله هاشمی، ظهر امروز، در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان چگنی گفت: ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت رسالتی خطیر بر دوش همه ما است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان بر ضرورت اکرام خانواده شهدا و جانبازان تأکید کرد و افزود: دیدار و سرکشی از خانواده شهدا و جانبازان به ویژه در ایام پیش رو در دستور کار مدیران شهرستان ها قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان چگنی 140 شهید تقدیم انقلاب کرده است، گفت: عشق، ایثار، شجاعت و ایمان شهدا برای همه ما الگو است.

حجت الاسلام هاشمی بر ضرورت تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: یکی از راه های نهادینه سازی این فرهنگ و آشنایی نسل امروز با فرهنگ ایثار و شهادت نصب تصاویر شهدا در مکان های مختلف، اداراتی همچون فرمانداری که محل مراجعه عموم مردم است و در ورودی شهر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در اسفند ماه جاری با توجه به مناسبت های پیش رو همچون سالروز تاسیس بنیاد شهید، روز شهید و روز جانباز برنامه هایی در این راستا و با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می شود و از جمله این برنامه ها زنگ شهید است که از ظرفیت هیئت های مذهبی و دستگاه های اجرایی استفاده می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان خاطرنشان کرد: ساختمان بنیاد شهید شهرستان چگنی در حال خریداری می باشد و اقدامات لازم انجام شده و در روز شهید افتتاح می شود.

حجت الاسلام هاشمی ساماندهی گلزار شهدا، ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدا و اعزام کاروان ایثارگران از سراسر استان به عتبات عالیات را از دیگر برنامه های بنیاد شهید عنوان کرد و گفت: به زودی از شهرستان چگنی نیز یک کاروان از جامعه ایثارگر به عتبات اعزام می شود./94551/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات