۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۷۳۰۰۳۶
نماینده ولی فقیه در کاشان:

ایران به لحاظ سیاسی مستقل‌ترین کشور دنیا است

ایران به لحاظ سیاسی مستقل‌ترین کشور دنیا است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: کشور ایران به لحاظ سیاسی مستقل‌ترین کشور دنیا و به لحاظ سرعت رشد علمی یازده برابر رشد علمی جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی سه شنبه شب در دیدار با دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از کشور‌های سوریه، لبنان، بحرین، عراق، افغانستان و پاکستان، گفت: کشور ایران به لحاظ سیاسی مستقل‌ترین کشور دنیا و به لحاظ سرعت رشد علمی یازده برابر رشد علمی دنیا است.

وی یادآور شد: نقطه مشترک شاهان قاجار و پهلوی بی لیاقتی آن‌ها در دفاع از تمامیت ارضی ایران بود و برای پاسداری از حفظ خاک ایران خیانت کردند و در هر جنگی حدود دو سوم خاک ایران را واگذار کردند و یا با تهدید دولت‌های استکباری بخشی از کشور را به مهاجمان یا دولت‌ها تحویل دادند.

به گفته وی بانوان ایران در نرخ سواد آموزی در بین ۲۰۰ کشور دنیا رتبه ۱۹۹ را داشت، اما امروز براساس اعلام سازمان ملل رتبه ایران رتبه نخست سواد آموزی را دارد و در بخش پزشکی نیز برای هر ۱۰ هزار نفر ایرانی ۳ پزشک پاکستانی و هندی بودند و به لحاظ سیاسی ایران خوار و ذلیل بود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) با اتکا به خدا قیام کرد و با توکل به خدا رژیم طاغوت را سرنگون کرد و امروز ایران در اوج عزت و اقتدار است، گفت: نخستین ویژگی امام خمینی(ره) ایمان راسخ و توکل به خدا بود.

وی از ایستادگی و مقاومت به عنوان دومین ویژگی امام خمینی(ره) نام برد و با اشاره به اینکه امام به ایستادگی و مقاومت ملت ایران اعتماد و ایمان داشت، اظهار داشت: امام و بسیاری از یاران امام تبعید شدند، اما ملت ایران هیچ گاه امام را تنها نگذاشتند، مقاومت کردند و به مبارزه ادامه دادند تا به پیروزی رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین با بیان اینکه امام خمینی(ره) به هدف خود ایمان داشت، افزود: سرنگونی شاه، بیداری ملت‌های مسلمان و بیداری عدالت طلبان دنیا سه مرحله از هدف قیام امام بود.

وی ادامه داد: امام اعتقاد داشت اگر این مرحله سوم محقق شود جهان آماده ظهور می‌شود، از این رو آمریکا از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دست از توطئه علیه ملت ایران برنداشته است.

به گفته وی جنگ تحمیلی ۸ ساله یکی از توطئه‌های آمریکا بود، اما با وجود اینکه همه دنیا از صدام حمایت کردند رزمندگان اسلام با دست خالی و با تبعیت رهبری و ولایت فقیه در مقابل دشمن ایستاد و اجازه ندارد حتی یک وجب از خاک ایران جدا شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با وجود همه توطئه‌ها و تهدید‌ها و تحریم‌ها به سرعت در حال پیشرفت است و امروز ایران و ملت ایران در اوج عزت و اقتدار قرار دارند و آمریکا نه تنها هیچ غلطی نتوانسته بکند بلکه هیمنه پوشالی آمریکا شکسته شده است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات