۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۷۳۰۳۳۷
نماینده ولی فقیه در کاشان:

ارتباط دانشگاه و صنعت مشکل اشتغال را حل می کند

ارتباط دانشگاه و صنعت مشکل اشتغال را حل می کند
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: ارتباط دانشگاه و صنعت علاوه بر گسترش تحقیق و پژوهش می‌تواند در رفع مشکل اشتغال نیز موثر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی یکشنبه شب در دیدار با هئیت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان، گفت: با توکل بخدا مجاهدت خود را در زمینه‌های علمی، ایمان و تقوا و بصیرت و دشمن شناسی ادامه بدهید.

وی با اشاره به اینکه خداوند مسؤولیت آموزش علم را که یک امتیاز قرآنی است بر عهده دانشگاه گذاشته است، افزود: ملاک برتری در قرآن چند چیز است که یکی از آن‌ها علم بوده و این از امتیازات دین اسلام می باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: خداوند رتبه و درجه انسان‌هایی را که ایمان آورده و کسب علم می‌کنند بالا می‌برد، از این رو شهید مطهری می‌فرماید هر علمی که جامعه اسلامی به آن نیاز دارد علم اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه تمامی رشته‌های دانشگاه ضروری و نیاز جامعه است و تربیت متخصصان، دانشگاه را به استقلال علمی می‌رساند، اظهار داشت: ارتباط دانشگاه و صنعت علاوه بر گسترش تحقیق و پژوهش می‌تواند در رفع مشکل اشتغال نیز موثر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تأکید کرد: ارتباط دانشگاه با مراکز فنی و حرفه‌ای می‌تواند به مهارت آموزی دانشجویان کمک کند و برای اشتغال دانشجویان بعد از فارغ التحصیل شدن بازار کار وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: ارتباط دانشگاه آزاد اسلامی و علوم پزشکی در امکانات سخت افزاری و آموزش دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی توسط علوم پزشکی رویکرد مثبتی است که هر دو دانشگاه دارند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی توجه داشته باشند، کشور با شریعت و قانون اسلامی اداره می‌شود و دانشگاهی که پسوند اسلامی دارد برای رعایت موارد اخلاقی و ارزشی دقت بیشتری باید داشته باشد.

وی در ادامه از اجرای طرح بینش مطهّر، ولایت آیت الله مصباح و منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در برخی از مؤسسات آموزشی کاشان خبرداد و افزود: این طرح که سبب رشد شرکت کنندگان است برای اساتید و دانشجویان تاثیرگذار است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تأکید براینکه بسیاری از مشکلات ما به دلیل ضعف در اصول است گفت: در کنار مباحث علمی و اعتقادی به مباحث بصیرتی و دشمن شناسی نیز اهمیت بدهید و به گونه‌ای تدبیر کنید تا دانشجویان در این مباحث شرکت کنند و تلاش کنید تا مسائل برای دانشجویان تبیین شود و از اصلاح امور نا امید نشوید.

وی یادآور شد: با استعانت از خداوند و مجاهدت خود از برنامه‌هایی که مورد علاقه دانشجویان است برای مباحث فرهنگی و تقویت اعتقادات استفاده کنید./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات