۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۷۳۰۲۶۱
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

سه عامل اصلی حاکم شدن معاویه بر جامعه مسلمین

سه عامل اصلی حاکم شدن معاویه بر جامعه مسلمین
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: هزینه نکردن برای اسلام، حزب گرایی و نداشتن روحیه شهادت طلبی سه عامل حاکم شدن معاویه بر جامعه مسلمین بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شنبه شب در جمع مردم روستای قه، گفت: هزینه نکردن برای اسلام، حزب گرایی و نداشتن روحیه شهادت طلبی سه عامل حاکم شدن معاویه بر جامعه مسلمین بود.

وی به سه آفتی که معاویه به جای پیامبر نشست و بر مردم حکومت کرد اشاره کرد و افزود: نخستین دلیلی که معاویه به جای پیامبر نشست و بر مردم حکومت کرد این بود که مردم پول خود برای اسلام هزینه نکردند.

نماینده ولی فقیه در کاشان به لزوم هزینه برای آشنا کردن نسل نوجوان و جوان با اسلام وارزش‌های دینی تأکید کرد و یادآور شد: امروز برخی در مساجد کاشان برای کار‌های فرهنگی هزینه می‌کنند، اما درمقابل دشمن نیز هزینه زیادی برای واردات مشروبات و توزیع رایگان آن بین نسل جوان و انحراف جوانان دارد.

وی عدم مبارزه متدینین و قوم و قبیله وابسته آن‌ها با دشمن را دومین عامل حاکم شدن معاویه برمسلمین دانست و گفت: در صدر اسلام که مردم قبیله‌ای زندگی می‌کردند همه بدون توجه به حق و باطل بودن سخنان رئیس قبیله از وی تبیعت می‌کردند.

به گفته وی امروز اگر حق گرا نباشیم، قبیله گرایی آن زمان نیز امروز می‌تواند در قالب حزب بروز و ظهور داشته باشد که نماد آن در انتخابات آشکار می‌شود و تعهد و تخصص نادیده گرفته می‌شود و تعلقات حزبی جای آن را می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به خطر نینداختن جان و نداشتن روحیه شهادت طلبی را سومین عامل حاکم شدن معاویه دانست و افزود: ملت قهرمان ایران به دور از تعصبات و تعلقات حزبی با جان و مال خود از اسلام و انقلاب و قیام امام خمینی (ره) و فرامین رهبر معظم انقلاب حمایت کردند که نمونه بارز آن تقدیم ۹ شهید این روستای کوچک به اسلام و نظام است.

به گفته وی مردم ایران ثابت کردند تابع حق هستند و با صبر و استقامت و مقاومت پرچم انقلاب اسلامی را به صاحب اصلی آن امام زمان(عج) تحویل خواهند داد.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: امام خمینی در پاسخ به ادعای کاظم شریعتمداری که بر علیه امام خمینی(ره) اعلام جنگ می‌کنم می‌فرماید، پیروزی ما را خدا تضمین کرده است، حکومت اسلامی تشکیل می‌دهیم و پرچم را به صاحب اصلی می‌سپاریم./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات