۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۷۳۰۳۳۸
امام جمعه موقت کاشان:

دشمن می خواهد نام و یاد اهل بیت در جامعه فراموش شود

دشمن می خواهد نام و یاد اهل بیت در جامعه فراموش شود
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تباربا اشاره به اینکه دشمن تلاش می‌کند نام اهل بیت(ع) فراموش شود، گفت: باید تلاش کرد تا یاد اهل بیت(ع) در جامعه فراموش نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار در تفسیر دعای بیستم صحیفه سجادیه و ادامه دعای مکارم الاخلاق و فقره چهارم آن که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، با تبریک ولادت امام سجاد(ع) گفت: در دعای مکارم الاخلاق و دعای صحیفه سجادیه، امام سجاد(ع) حدود بیست مرتبه ابتدا ذکر صلوات دارد و در ادامه دعا می‌کند.

وی افزود: دشمن در دوره امام سجاد(ع) تلاش زیادی کرد نام اهل بیت(ع) را از یاد و ذهن مردم پاک کند تا مردم اهل بیت(ع) را به کلی فراموش کنند، اما موفق نشد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: امام سجاد(ع) در دوره خفقان آن زمان برای ترویج معارف دین و اخلاق دینی و دستورات قرآن و اهل بیت(ع) از راه دعا وارد عمل شد تا یاد اهل بیت(ع) در بین مردم زنده باقی بماند.

وی ادامه داد: امام سجاد(ع) در دوران خفقان آن زمان برای اینکه نام اهل بیت(ع) از یاد و خاطره مردم پاک نشود مکرر از ذکر شریف صلوات در همه دعا‌ها استفاده می‌کرد و معارف اهل بیت(ع) را به مردم منتقل می‌کرد.

حجت الاسلام اسلامی تبار بر خلاف سیاست‌های دشمن عمل کردن را یکی از راه مقابله با دشمنان اسلام و نظام دانست و افزود: برای اینکه در مسیر انقلاب اسلامی قرار داشته باشیم، هر کاری را که دشمن دوست دارد باید خلاف آن را انجام داد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: همانگونه که برای در امان بودن از مکر و حیله شیطان باید برخلاف وسوسه‌های شیطان عمل کرد برای اینکه در مسیر صراط مستقیم قرار داشته باشیم نباید از هوای نفس پیروی کرد.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه دشمن تلاش می‌کند تا نام اهل بیت(ع) فراموش شود، افزود: امروز باید تلاش کرد تا یاد اهل بیت(ع) و شهدا و امام شهدا فراموش نشود.

امام جمعه موقت کاشان هماهنگی بین حالات درونی و افعال بیرونی را یکی از راه‌های پیشگیری سقوط انسان دانست و گفت: انسان نیاز به خودسازی درونی دارد تا در صورت رسیدن به مدارج بالا ظرفیت آن را داشته باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه انسان هرچه از بیرون بالا می‌رود از درون باید پایین آمده تا دچار لغزش نشود، افزود: بسیاری از انسان‌هایی که سقوط کردند برای ایجاد هماهنگی بین درون و بیرون خود موفق نبودند.

وی با تأکید براینکه هر چقدر به مقامات و درجات انسان افزوده شود باید تواضع بیشتری داشته باشد، افزود: رسیدن به مدارج و مقامات بالا نیازمند تواضع بیشتر است و اگر درون انسان با بیرون آن هماهنگ نباشد و قدرت معنوی انسان ضعیف باشد سقوط خواهد کرد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات